Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nekonečný příběh Škody Octavia II. Díl druhý: Máme ji! (?)

  11:08aktualizováno  11:08
Tuzemská automobilová veřejnost už několik týdnů žije druhou generací Škody Octavia. Na internetu a v motoristických časopisech kolují "zaručené" fotky nové "oktávky". Před nedávnem jste mohli vidět (a především hojně diskutovat) nad fotografiemi z britského Auto Expressu.

Opět se strhla velká bitva všech, kteří mladoboleslavskou novinku "stoprocentně viděli". Více si přečtěte TADY. Nová Škoda Octavia bude dozajista o něco delší, mohutnější a samozřejmě také dražší. Prohlášení šéfa Škody Vratislava Kulhánka: "cena nebude menší ani stejná jako u stávajícího vozu, který budeme v Česku vyrábět až do konce příštího roku," kandiduje na titul nejdiplomatičtějšího prohlášení roku 2004. 

"Automobilové špióny" si můžeme rozdělit přibližně do  tří kategorií.

První skupina tvrdí, že právě taková "oktávka", jakou jste u nás mohli vidět na rozmazaných fotkách z Auto Expressu, je ta pravá. V podstatě velmi podobná své předchůdkyni, stále velmi důstojná a tak trochu německy "chladná".  Tady najdete kombík.

Druhá skupina říká, že auto bude o moc avantgardnější - "roomsterovatější". Na toto téma existují dvě verze fotografií. Tady je obrázek liftbacku a tady je kombík.  Tato fotografie, kterou má na svých stránkách i jeden z rakouských prodejců Škodovek,  se "tváří" velmi věrohodně, pozastavujeme se však minimálně na příliš velkém rozdílu v nasvětlení celého vozu a tabulky poznávací značky.  "Roomster" varianta se jeví jako nejnepravděpodobnější. I když je představa o Škodovce, která se od světové produkce rázně odlišuje, velmi lákavá, přeci jen víme, že mateřský Volkswagen má o automobilce jiné představy. Od stylistického bláznovství je v koncernu VW někdo jiný. Pro zajímavost řekněme, že jeden z italských automobilových serverů se právě s těmito fotografiemi minulý týden "vytasil".

Třetí skupina říká, že nová octavia bude úplně jiná, něž jakou ji vidíme na všech fotografiích a obrázcích. A pro nás je prozatím tajná! Nedokáží ji popsat - natolik je pravděpodobně krásná, oslňující, avantgardní/klasická (dle potřeby a vkusu pisatele) ... K této variantě se nedokážeme vyjádřit, nic konkrétnějšího totiž nikdo neprozradil.

Máme ji! (?)
Nejnovější úlovek je z německého magazínu Stern. První ostrý obrázek s novou octavií vypadá docela důvěryhodně. Fotografii vytvořil grafik s pomocí počítače pravděpodobně podle toho, co viděl v Auto Expresu. I místo, kam je nová octavia zasazena vypadá relativně důvěryhodně - viz tato fotografie superbu. Dojem pravosti fotografie je tak téměř dokonalý. Jediným slabým místem jsou stěrače, které jsou příliš "posunuté" vpravo. S největší pravděpodobností je obrázek velmi zdařilým "make-upovaným" superbem.


Co nového o škodovce víme:
* Největší událostí pro Škodu auto bude ženevský autosalon začátkem března, kde

Okolo nové octavie se vůbec děje moc věcí.
Toto jsme našli v diskuzi k článku z 15/1/2004:
"Včera jsem byl v servisu se svou starou octavií a už mi nabídli že mě zařadí do seznamu zájemců o novou octavii II. Když jsem namítnul, že přeci nemohu kupovat zajíce v pytli a octavii II jsem ještě neviděl. Byl mi poskytnut provizorní "katalog" (pouze k nahlédnutí) pro případné zájemce o octavii II. A můžu se stoprocentní jistotou potvrdit, že je stejná jako na stránkách iDnesu. Můžete mi věřit nebo ne, ale schválně si zajeďte k autoriz. prodejci Škoda a řekněte že máte zájem o vzetí do pořadníku na novou octavii a uvidíte ji také. Je skoro stejná jako původní, jen trochu faceliftovaná.
Zapomněl jsem zmínit, že v základní verzi s motorem 1.4 bude stál 380.000,- Kč . Takže vedení Škodovky zase pouze mlží ..."

bude mít evoluce/revoluce octavie světovou premiéru.

* Rozvor náprav se protáhne na 2578 mm - na stejné podvozkové platformě sedí i nové Audi A3. Octavia bude o 7 centimetrů delší zvenku, které nabudou na druhé polovině vozu. Díky většímu rozvoru tak přibude místo na zadních sedačkách, za které stávající verze sklízela největší kritiku. Velikost zavazadelníku by mohla zůstat nezměněna a nadále by měla být etalonem v nižší střední třídě.

* Podvozky mladoboleslavské automobilce poslední dobou velmi "jdou". Doufejme, že si u nové octavie reputaci nepokazí. Auto by mělo dostat nový podvozek, který by se měl zasloužit o výborné jízdní vlastnosti. Namísto vlečených ramen bude vzadu použito víceprvkové zavěšení kol.

* Nový bude samozřejmě interiér, jeho ztvárnění bude pravděpodobně bližší studené německé představě designu - vlnobití křivek a prolisů se asi nedočkáme.

Co se povídá:
Nová Škoda Octavia RS bude mít pod kapotou namísto motoru 1,8 20V turbo naftový dvoulitr 170 koní (125 kW). Strategie naftových sporťáku, nastolená fabií RS s šestadevadesátikiloWattovou 1,9 TDI, se Škodovce pravděpodobně zalíbila. O něco méně hlasitě se mluví o benzíňáku 2.0T FSI 147 kW.

"Stará" octavia by se měla vyrábět minimálně do roku 2005. Nutno přiznat, že i přes dost "křížků na krku" své kvality stále má a určitě si své zákazníky najde.

Oblíbený kombík octávky by měl přijít koncem letošního roku. (Že by premiéra na podzimním autosalonu v Paříži?)

Z detailů, které by měly novou octavii identifikovat jmenujme směrovky zabudované ve zpětných zrcátkách a obdélníkové víčko nádrže. 

Dočetli jsme se:
„kapota do lichoběžníku a blatníky díky tomu vpředu zasahují do míst, kde byla u minulého modelu kapota“
„bude mít asi menší kufr (asi - neměřil jsem to) a více místa na zadních sedadlech“
„oproti Octavii mnoho změn zvnějšku není, spíše bych to označil za větší facelift“
„nový bude motor 1.6 FSI, na 2.0 TDI si počkáme“
„zajímavější bude nový model pod povrchem, dočkáme se např. měření tlaku v pneu či signalizace nefunkční žárovky apod.“
„nechci vás zklamat, prostě a jednoduše se někde přidalo, něco se roztáhlo apod.“
(zdroj: autorevue)

O nabídkách na prodej zaručených informací, která přicházejí do různých médií, kolují hotové legendy. Jedna nabídka přišla i nám.
Mail z 30/12/2003: 
Vážený pane,
minulý víkend byla v MF Dnes zveřejněna fotografie nové Škody Octavie.
Je dost zajímavé, že se tato fotografie objevila zhruba půl roku před zavedením na trh.
Měl bych pro Vás takový návrh. Mám k dispozici kompletní cenové vyhodnocení na novou Škodu Octavii pro český a slovenský trh.
Ceny, cenové indexy, marže obchodníků, verze, výbavy, počty vozů atd. Myslím, že je to dost zajímavá informace. Pokud budete mít zájem dejte mi vědět smskou na mobil .../...... Nabídka platí pouze do 30.12.2003 do 11,00. Tyto informace mají cenu 350 000,-.
S pozdravem
XY

 

Takto by měla vypadat nová Škoda Octavia.

Takto by měla vypadat nová Škoda Octavia.

Takto by měla vypadat nová Škoda Octavia.

První skupina tvrdí že právě taková "oktávka", kterou má Auto Express na svých rozmazaných fotkách je ta pravá. V podstatě velmi podobná své předchůdkyni, stále velmi důstojná.

Druhá skupina říká, že auto bude o moc avantgardnější - "roomsterovatější".

I když je představa o Škodovce, která se od světové produkce rázně odlišuje, velmi lákavá, přeci jen víme, že mateřský Volkswagen má o automobilce jiné představy. Od stylistického bláznovství je v koncernu VW někdo jiný.

"Roomster" varianta se jeví jako nejnepravděpodobnější. Pro zajímavost řekněme, že jeden z italských automobilových serverů se právě s těmito fotografiemi minulý týden "vytasil".

Fotografii vytvořil grafik s pomocí počítače pravděpodobně podle toho, co viděl v Auto Expresu. Dojem pravosti fotografie je tak téměř dokonalý. Jediným slabým místem jsou stěrače, které jsou příliš "posunuté" vpravo. S největší pravděpodobností je obrázek velmi zdařilým "make-upovaným" superbem.

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Autovychytávky: Dominik bojuje s horkem, lednici nakonec ocenili chodci

Otestovali jsme autochladničku. Posloužila i jako krámek se zmrzlinou

Lednice původně určená do kufru auta se dá využít i jinak, redaktor iDNES.cz Dominik Vršanský to vyzkoušel. Největší...

Němci vyvíjejí auto se slunečním pohonem, objednává se zatím bez baterek

Německá automobilka Sono Motors vyvíjí elektromobil Sion se solárními články na...

Německá společnost Sono Motor pracuje na plně elektrickém automobilu Sion, který má v karoserii zabudované solární...

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Najdete na iDNES.cz