Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Některá BMW údajně také překračují emisní normy, tvrdí ekologové

  15:59aktualizováno  15:59
Některé dieselové vozy BMW v běžném provozu výrazně překračují evropské emisní normy. S odvoláním na informace mezinárodní organizace pro ekologickou dopravu ICCT to napsal v nejnovějším čísle časopis AutoBild.

BMW X3 | foto: BMW

Podle něj by tak mohl skandál s emisemi zasáhnout po Volkswagenu další německou automobilku. Volkswagen tento týden přiznal, že v některých jeho autech byl instalován software, který při testech uměle snižoval emise.

Podle údajů ICCT překračují vozy BMW X3 xDrive 20d evropskou emisní normu Euro 6 na oxidy dusíku při běžném provozu až jedenáctkrát. Organizace uvádí, že vozy BMW tak produkují víc oxidu dusíku než naftový Volkswagen Passat, u kterého americké úřady poprvé odhalily software pro manipulaci s emisemi při testech.

„Všechny údaje z měření poukazují na to, že to není problém specifický pro Volkswagen,“ uvedl o emisích oxidů dusíku u dieselových vozů ředitel evropské divize ICCT Peter Mock. Podle AutoBildu se „teprve ukáže, jestli i další výrobci kromě VW používají falšovací software“.

Mluvčí BMW ale takové obvinění ve vyjádření pro AutoBild odmítl. „U BMW nejsou žádné funkce, které by rozeznávaly testovací emisní cykly. Všechny výfukové systémy zůstávají aktivní i mimo měřicí cyklus,“ uvedl.

Volkswagen přiznal, že do zhruba 11 milionů vozů instaloval software, který umožňuje rozpoznat, kdy se u auta měří emise. Při testech proto auta vytvářela dojem, že jsou šetrnější k životnímu prostředí, než tomu je ve skutečnosti. Kvůli skandálu skončil ve středu ve funkci generální ředitel automobilky Martin Winterkorn.

Je paradoxní, že v celém začátku emisní kauzy Volkswagenu figuruje i BMW. Právě ve srovnání, které vedlo k odhalení nesrovnalostí s vykazováním emisí u Volkswagenu, hrálo významnou roli BMW X5. To podle zkoumání limity splňovalo a naopak Volkswageny Jetta a Passat je vysoce překračovaly. Více čtěte zde.

K pádu akcií stačí jeden článek

Článek uveřejněný v AutoBildu dobře ilustruje paniku, která se v souvislosti se skandálem VW rozlila na kapitálových trzích. První dva dny tohoto týdne padaly o desítky procent akcie Volkswagenu a o miliardy eur přicházeli největší podílníci, jako rodiny Piech a Porsche nebo katarský fond (více zde).

Jednu dobu dokonce tržní kapitalizace (součet hodnot všech akcií) Volkswagenu klesla pod úroveň Daimleru a na dostřel bylo i BMW. Tedy dvě automobilky, které v reálu vyrábějí výrazně méně aut a mají menší tržby, měly srovnatelné ocenění jako světový autovýrobce číslo jedna.

Teď se ale evidentně karta obrátila. Akcie Volkswagenu od středy poměrně výrazně korigují ztráty. „Naopak u BMW následoval propad hodnoty akcií o přibližně 10 procent, přičemž celodenní ztráta činí v tuto chvíli 6,5 %,“ všímá si tým ekonomického výzkumu Raiffeisenbank. A i když informaci bavorská automobilka dementovala, stále po třetí hodině odpoledne akcie odepisovaly přes pět procent.



Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

Škoda Vision RS: první ochutnávka nástupce Rapidu

Škoda Vision RS

Nástupce Škody Rapid se odhaluje. Koncept Vision RS automobilka ukáže na autosalonu v Paříži začátkem října a sériové...

Další nešpanělský seat v plné parádě. Nové SUV Tarraco jede z Německa

Seat Tarraco

Seat má už třetí SUV, Tarraco bude vlajkovou lodí španělské automobilky. Vyrábí se ve Wolfsburgu, má parádní vzhled,...

Corolla se vrací. Nový kombík s velkým kufrem jede do Paříže

Toyota Corolla kombi

Ještě na jaře se to auto jmenovalo Auris, Toyota se ovšem nyní rozhodla, že důležitému modelu pro evropské trhy bude...

Najdete na iDNES.cz