Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Některá BMW údajně také překračují emisní normy, tvrdí ekologové

  15:59aktualizováno  15:59
Některé dieselové vozy BMW v běžném provozu výrazně překračují evropské emisní normy. S odvoláním na informace mezinárodní organizace pro ekologickou dopravu ICCT to napsal v nejnovějším čísle časopis AutoBild.

BMW X3 | foto: BMW

Podle něj by tak mohl skandál s emisemi zasáhnout po Volkswagenu další německou automobilku. Volkswagen tento týden přiznal, že v některých jeho autech byl instalován software, který při testech uměle snižoval emise.

Podle údajů ICCT překračují vozy BMW X3 xDrive 20d evropskou emisní normu Euro 6 na oxidy dusíku při běžném provozu až jedenáctkrát. Organizace uvádí, že vozy BMW tak produkují víc oxidu dusíku než naftový Volkswagen Passat, u kterého americké úřady poprvé odhalily software pro manipulaci s emisemi při testech.

„Všechny údaje z měření poukazují na to, že to není problém specifický pro Volkswagen,“ uvedl o emisích oxidů dusíku u dieselových vozů ředitel evropské divize ICCT Peter Mock. Podle AutoBildu se „teprve ukáže, jestli i další výrobci kromě VW používají falšovací software“.

Mluvčí BMW ale takové obvinění ve vyjádření pro AutoBild odmítl. „U BMW nejsou žádné funkce, které by rozeznávaly testovací emisní cykly. Všechny výfukové systémy zůstávají aktivní i mimo měřicí cyklus,“ uvedl.

Volkswagen přiznal, že do zhruba 11 milionů vozů instaloval software, který umožňuje rozpoznat, kdy se u auta měří emise. Při testech proto auta vytvářela dojem, že jsou šetrnější k životnímu prostředí, než tomu je ve skutečnosti. Kvůli skandálu skončil ve středu ve funkci generální ředitel automobilky Martin Winterkorn.

Je paradoxní, že v celém začátku emisní kauzy Volkswagenu figuruje i BMW. Právě ve srovnání, které vedlo k odhalení nesrovnalostí s vykazováním emisí u Volkswagenu, hrálo významnou roli BMW X5. To podle zkoumání limity splňovalo a naopak Volkswageny Jetta a Passat je vysoce překračovaly. Více čtěte zde.

K pádu akcií stačí jeden článek

Článek uveřejněný v AutoBildu dobře ilustruje paniku, která se v souvislosti se skandálem VW rozlila na kapitálových trzích. První dva dny tohoto týdne padaly o desítky procent akcie Volkswagenu a o miliardy eur přicházeli největší podílníci, jako rodiny Piech a Porsche nebo katarský fond (více zde).

Jednu dobu dokonce tržní kapitalizace (součet hodnot všech akcií) Volkswagenu klesla pod úroveň Daimleru a na dostřel bylo i BMW. Tedy dvě automobilky, které v reálu vyrábějí výrazně méně aut a mají menší tržby, měly srovnatelné ocenění jako světový autovýrobce číslo jedna.

Teď se ale evidentně karta obrátila. Akcie Volkswagenu od středy poměrně výrazně korigují ztráty. „Naopak u BMW následoval propad hodnoty akcií o přibližně 10 procent, přičemž celodenní ztráta činí v tuto chvíli 6,5 %,“ všímá si tým ekonomického výzkumu Raiffeisenbank. A i když informaci bavorská automobilka dementovala, stále po třetí hodině odpoledne akcie odepisovaly přes pět procent.





Nejčtenější

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.