Některá BMW údajně také překračují emisní normy, tvrdí ekologové

  15:59
Některé dieselové vozy BMW v běžném provozu výrazně překračují evropské emisní normy. S odvoláním na informace mezinárodní organizace pro ekologickou dopravu ICCT to napsal v nejnovějším čísle časopis AutoBild.

BMW X3 | foto: BMW

Podle něj by tak mohl skandál s emisemi zasáhnout po Volkswagenu další německou automobilku. Volkswagen tento týden přiznal, že v některých jeho autech byl instalován software, který při testech uměle snižoval emise.

Podle údajů ICCT překračují vozy BMW X3 xDrive 20d evropskou emisní normu Euro 6 na oxidy dusíku při běžném provozu až jedenáctkrát. Organizace uvádí, že vozy BMW tak produkují víc oxidu dusíku než naftový Volkswagen Passat, u kterého americké úřady poprvé odhalily software pro manipulaci s emisemi při testech.

„Všechny údaje z měření poukazují na to, že to není problém specifický pro Volkswagen,“ uvedl o emisích oxidů dusíku u dieselových vozů ředitel evropské divize ICCT Peter Mock. Podle AutoBildu se „teprve ukáže, jestli i další výrobci kromě VW používají falšovací software“.

Mluvčí BMW ale takové obvinění ve vyjádření pro AutoBild odmítl. „U BMW nejsou žádné funkce, které by rozeznávaly testovací emisní cykly. Všechny výfukové systémy zůstávají aktivní i mimo měřicí cyklus,“ uvedl.

Volkswagen přiznal, že do zhruba 11 milionů vozů instaloval software, který umožňuje rozpoznat, kdy se u auta měří emise. Při testech proto auta vytvářela dojem, že jsou šetrnější k životnímu prostředí, než tomu je ve skutečnosti. Kvůli skandálu skončil ve středu ve funkci generální ředitel automobilky Martin Winterkorn.

Je paradoxní, že v celém začátku emisní kauzy Volkswagenu figuruje i BMW. Právě ve srovnání, které vedlo k odhalení nesrovnalostí s vykazováním emisí u Volkswagenu, hrálo významnou roli BMW X5. To podle zkoumání limity splňovalo a naopak Volkswageny Jetta a Passat je vysoce překračovaly. Více čtěte zde.

K pádu akcií stačí jeden článek

Článek uveřejněný v AutoBildu dobře ilustruje paniku, která se v souvislosti se skandálem VW rozlila na kapitálových trzích. První dva dny tohoto týdne padaly o desítky procent akcie Volkswagenu a o miliardy eur přicházeli největší podílníci, jako rodiny Piech a Porsche nebo katarský fond (více zde).

Jednu dobu dokonce tržní kapitalizace (součet hodnot všech akcií) Volkswagenu klesla pod úroveň Daimleru a na dostřel bylo i BMW. Tedy dvě automobilky, které v reálu vyrábějí výrazně méně aut a mají menší tržby, měly srovnatelné ocenění jako světový autovýrobce číslo jedna.

Teď se ale evidentně karta obrátila. Akcie Volkswagenu od středy poměrně výrazně korigují ztráty. „Naopak u BMW následoval propad hodnoty akcií o přibližně 10 procent, přičemž celodenní ztráta činí v tuto chvíli 6,5 %,“ všímá si tým ekonomického výzkumu Raiffeisenbank. A i když informaci bavorská automobilka dementovala, stále po třetí hodině odpoledne akcie odepisovaly přes pět procent.

  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...