Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nemáte rádi benzinky? Kupte si francouzský diesel

aktualizováno 
Nejvíce kilometrů na plnou nádrž urazí majitelé Renaultu Mégane 1.5 dCi a Citroënu C4 1.6 HDI, ani po tisíci kilometrech nemusí hledat pumpu. V obou případech stojí za velkou porcí kilometrů bez návštěvy čerpací stanice úsporný dieselový motor.
Nebaví vás časté návštěvy u stojanů s palivem?

Nebaví vás časté návštěvy u stojanů s palivem? | foto: Václav PancerMF DNES

Nebaví vás časté návštěvy u stojanů s palivem? Německý autoklub ADAC spočítal, že renault s citroënem zvládnou shodně porci 1333 kilometrů bez natankování. Nádrž vítězů má objem 60 litrů.

Na třetí místo v žebříčku aut s největším jízdním dosahem skončil další francouzský vůz, Peugeot 607 2.0 HDI. Tento koráb silnic najede na jeden zátah až 1311 kilometrů, za což vděčí vedle šetřivého motoru také nádrži na 80 litrů nafty.

Za trojicí nejlepších následuje malý Renault Clio 1.5 dCi spolu s Volkswagenem Passat 1.9 TDI, oběma autoklub napočítal 1250 kilometrů. Menší a méně výkonné clio vystačí přitom s nádrží s objemem 55 litrů, passat může natankovat až 70 litrů nafty.

Mezi benzinovými auty nejdále ujede Honda Civic 1.3i-DSi Hybrid. Padesát litrů paliva jí stačí na pokoření 1087 kilometrů. Tisícem kilometrů bez tankování se může pochlubit už jen jeden další benzinový automobil. Je jím Toyota Prius 1.5 Hybrid.

Na svých maximálních 45 litrů zvládne její majitel odjet 1047 kilometrů daleko. Oba japonské vozy využívají moderní hybridní technologii, která pod jejich přední kapotou kombinuje spalovací motor s elektromotorem.

Naopak velice často musí k pumpě majitelé Fiatu Panda 4x4. Na vině je malá nádrž s objemem 30 litrů. Dieselová verze tak dovede pokořit jen 566 kilometrů a benzinová dokonce pouze 455 kilometrů. V tomto ohledu nenašla malá "čtyřkolka“ od Fiatu ve srovnání autoklubu ADAC přemožitele.

Když řidič vítězného renaultu a citroënu přijede k pumpě po ujetí 1333 kilometrů, majitel malého fiatu z opačného konce žebříčku tam zrovna přijíždí už potřetí, když má za sebou stejnou vzdálenost jako nejlepší auta ve srovnání jízdních dosahů.

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Vědci varují: vibrace auta vás mohou za volantem uspat

Řidič za volantem usnul a havaroval. Neprobudil ho ani sedmiletý syn.

Výzkum melbournské univerzity RMIT ukazuje, že přirozené vibrace vozu mohou řidiče uspat již za 15 minut.

Většinu aut v Česku koupí firmy, třetina je škodovek

Faceliftovaná Škoda Fabia

V České republice se za sedm měsíců letošního roku prodalo 165 422 nových osobních aut. Je to mírný meziroční nárůst o...

Pojízdné vraky i prémiová auta: ukrajinské silnice jsou plné kontrastů

UAZ 3303 Buchanka

Na Ukrajině prakticky neexistuje střední třída. Žijí tam buď boháči, nebo lidé s nízkými příjmy. A tyto rozdíly zrcadlí...

Najdete na iDNES.cz