Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Němci si mohou koupit fabii za 162 tisíc. Díky státní podpoře

  12:30aktualizováno  12:30
Škoda Fabia za 162 tisíc korun, Fiat Panda v přepočtu za 140 tisíc, Škoda Roomster od 215 tisíc a Octavia Tour za 244 tisíc korun. To nejsou ceny ojetin, ale zbrusu nových vozů z německých showroomů. Levný nákup umožnila státní podpora na zmírnění dopadu ekonomické krize a slevy automobilek.

Škoda Fabia | foto: Škoda Auto

Každému, kdo má v Německu auto starší devíti let, se otevírá cesta k velmi levnému novému autu. A to kvůli prémii, které Němci přezdívají "odvrakovací" nebo "šrotovací".

Vláda dává dva a půl tisíce eur každému, kdo odjede na vrakoviště s autem, které první majitel zaregistroval před 14. lednem 2000. Nový automobil si musí koupit do konce tohoto roku, starý vůz musí mít ve vlastnictví nejméně 12 měsíců.

Podpora se vztahuje nejen na koupi nového vozidla, ale také ročních aut. Podmínkou je emisní norma Euro 4.  

Kdo splní vládou stanovené podmínky, může se těšit na další výhody přímo od automobilek. Škoda například v Německu prodává nejlevnější fabii za ceníkovou částku 10 280 eur. Ve výbavě je i šest airbagů.

Na všechna svá auta nyní dává slevu osm procent. Kdo využije státní podporu 2 500 eur, dostane od Škody další slevu. Tuzemská automobilka ji v Německu pojmenovala Bye-Bye-Bonus. V závislosti na modelu dosáhne příspěvek na rozloučenou se starým autem až 1 785 eur, u fabie dělá 1 190 eur.

Cena fabie klesne se slevou a podporou na vzkříšení ekonomiky skoro na půlku oproti částce v ceníku. Za nejlevnější malou škodovku tak německý zákazník zaplatí 5 770 eur, v přepočtu podle kurzu 1 euro za 28,10 Kč je to 162 tisíc korun.

Velmi výhodně je možné pořídit také roomster nebo octavii první generace s označením Tour. Na superby a nové octavie tak výrazné slevy Škoda v Německu nedává.

Z aut se tak v Německu stává rázem levné zboží. Nejlevnější vozy jsou k mání za pět tisíc eur. Těsně pod tuto hranici stlačil ceny Fiat, který nabízí pandu po započtení státní podpory za 4 990 eur (140 tisíc korun).

Autor:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

VIDEO: Betonové bloky umí zastavit tank, rallyspeciály se jich moc bojí

Hinkelstein – hrozivý nepřítel rally speciálů

Slovo „hinkelstein“ patří do slovníku všech jezdců, kteří někdy zavítali na německou rallye. Betonové bloky...

Dávejte pozor, kde parkujete. Suchá tráva se může snadno vznítit

A Volkswagen Beetle scorched by a wildfire called the Carr Fire rests at a...

Louky a pole, které se v horkých suchých letních dnech využívají jako parkoviště při velkých akcích, se mohou za...

Najdete na iDNES.cz