Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Němci si mohou koupit fabii za 162 tisíc. Díky státní podpoře

  12:30aktualizováno  12:30
Škoda Fabia za 162 tisíc korun, Fiat Panda v přepočtu za 140 tisíc, Škoda Roomster od 215 tisíc a Octavia Tour za 244 tisíc korun. To nejsou ceny ojetin, ale zbrusu nových vozů z německých showroomů. Levný nákup umožnila státní podpora na zmírnění dopadu ekonomické krize a slevy automobilek.

Škoda Fabia | foto: Škoda Auto

Každému, kdo má v Německu auto starší devíti let, se otevírá cesta k velmi levnému novému autu. A to kvůli prémii, které Němci přezdívají "odvrakovací" nebo "šrotovací".

Vláda dává dva a půl tisíce eur každému, kdo odjede na vrakoviště s autem, které první majitel zaregistroval před 14. lednem 2000. Nový automobil si musí koupit do konce tohoto roku, starý vůz musí mít ve vlastnictví nejméně 12 měsíců.

Podpora se vztahuje nejen na koupi nového vozidla, ale také ročních aut. Podmínkou je emisní norma Euro 4.  

Kdo splní vládou stanovené podmínky, může se těšit na další výhody přímo od automobilek. Škoda například v Německu prodává nejlevnější fabii za ceníkovou částku 10 280 eur. Ve výbavě je i šest airbagů.

Na všechna svá auta nyní dává slevu osm procent. Kdo využije státní podporu 2 500 eur, dostane od Škody další slevu. Tuzemská automobilka ji v Německu pojmenovala Bye-Bye-Bonus. V závislosti na modelu dosáhne příspěvek na rozloučenou se starým autem až 1 785 eur, u fabie dělá 1 190 eur.

Cena fabie klesne se slevou a podporou na vzkříšení ekonomiky skoro na půlku oproti částce v ceníku. Za nejlevnější malou škodovku tak německý zákazník zaplatí 5 770 eur, v přepočtu podle kurzu 1 euro za 28,10 Kč je to 162 tisíc korun.

Velmi výhodně je možné pořídit také roomster nebo octavii první generace s označením Tour. Na superby a nové octavie tak výrazné slevy Škoda v Německu nedává.

Z aut se tak v Německu stává rázem levné zboží. Nejlevnější vozy jsou k mání za pět tisíc eur. Těsně pod tuto hranici stlačil ceny Fiat, který nabízí pandu po započtení státní podpory za 4 990 eur (140 tisíc korun).

Autor:




Nejčtenější

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.