Dominantní pozici na trhu starého kontinentu si upevnila evropská jednička - koncern Volkswagen. Loni totiž 12,5 procenta Evropanů zvolilo právě vozy skupiny VW, přičemž v roce dva tisíce to bylo ještě 12,2 procenta. Celkový prodej automobilky se loni zvýšil o 0,4 procenta na 5,08 miliónu vozidel (číslo zahrnuje i 461 tisíc škodovek). Informoval o tom v Detroitu výkonný ředitel společnosti Bernd Pischetsrieder. Návštěvníci detroitských výstavních ploch se také mohli dovědět, že prodej Volkswagenu se ve Spojených státech v minulém roce zvýšil jen nepatrně na 355 648 z předchozích 355 479 vozů v roce 2000.
Velice spokojeno může být i více jak 50 tisíc zaměstnanců Audi. Jejich společnost totiž prodala loni o jedenáct procent aut více (celkem okolo 725 000), čímž již pošesté v řadě zvýšila historický rekord.
Prodej vozů se čtyřmi kruhy ve znaku vzrostl na německém trhu o šest procent, přičemž podíl automobilky doma se tak ustálil na 7,5 procenta. Na evropském trhu získala Audi podíl 3,7 procenta oproti 3,3 procentům v roce 2000.
Manažeři Audi nyní vzhlíží s velkým očekáváním k japonskému trhu, neboť tam se jim loni podařilo prodat o 17 procent více než o rok dříve. Úspěchem je nesporně i 29 000 prodaných automobilů v Číně. Naopak v USA, které začínají pro ingolstadtské v poslední době tvořit vcelku významný trh, prodeje spíše stagnovaly - odhaduje se pouze čtyřprocentní nárůst.
Největší důvod k oslavám měli asi v Mnichově. Tamní automobilka BMW totiž loni zvýšila prodeje o více než jednu desetinu (přesně 10,2 procenta), když prodala 905 653 vozů. "Skupina BMW vidí vývoj v roce 2002 v pozitivním světle," uvedl generální ředitel BMW Joachim Milberg s tím, že letos čeká překročení loňských čísel. To ale ostatně plánují všechny přední persony německého automobilového průmyslu.
Pošesté v řadě se radovali i příznivci stutgartské automobilky Mercedes-Benz. Dle vyjádření Jürgena Hubberta z představenstva DaimlerChrysleru se loni opět prodalo rekordní množství vozů, bylo to přibližně 1,113 miliónu "šperků" s trojcípou hvězdou na kapotě, což oproti roku 2000 znamená nárůst o šest procent. Mercedes si tak upevnil pozici dvojky na domácím trhu, kde si 390 tisíc zákazníků zvolilo právě tuto značku.