Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Němci stále více ukusují z koláče světového trhu s auty

  18:58aktualizováno  18:58
Německé automobilky loni tvrdě zabojovaly. V době, kdy celý svět hovoří o recesi, se jim podařilo zvýšit prodeje a ještě více si tak upevnit již dost silné pozice na světových trzích. Tato situace se odráží i na právě začínajícím detroitském autosalonu: Němci se radují a směle plánují, zatímco zkleslí manažeři amerických výrobců propouští.

Dominantní pozici na trhu starého kontinentu si upevnila evropská  jednička - koncern Volkswagen. Loni totiž 12,5 procenta Evropanů zvolilo právě vozy skupiny VW, přičemž v roce dva tisíce to bylo ještě 12,2 procenta. Celkový prodej automobilky se loni zvýšil o 0,4 procenta na 5,08 miliónu vozidel (číslo zahrnuje i 461 tisíc škodovek). Informoval o tom v Detroitu výkonný ředitel společnosti Bernd Pischetsrieder. Návštěvníci detroitských výstavních ploch se také mohli dovědět, že prodej Volkswagenu se ve Spojených státech v minulém roce zvýšil jen nepatrně na 355 648 z předchozích 355 479 vozů v roce 2000.

Velice spokojeno může být i více jak 50 tisíc zaměstnanců Audi. Jejich společnost totiž prodala loni o jedenáct procent aut více (celkem okolo 725 000), čímž již pošesté v řadě zvýšila historický rekord.

Prodej vozů se čtyřmi kruhy ve znaku vzrostl na německém trhu o šest procent, přičemž podíl automobilky doma se tak ustálil na 7,5 procenta. Na evropském trhu získala Audi podíl 3,7 procenta oproti 3,3 procentům v roce 2000.

Manažeři Audi nyní vzhlíží s velkým očekáváním k japonskému trhu, neboť tam se jim loni podařilo prodat o 17 procent více než o rok dříve. Úspěchem je nesporně i 29 000 prodaných automobilů v Číně. Naopak v USA, které začínají pro ingolstadtské v poslední době tvořit vcelku významný trh, prodeje spíše stagnovaly - odhaduje se pouze čtyřprocentní nárůst.

Největší důvod k oslavám měli asi v Mnichově. Tamní automobilka BMW totiž loni zvýšila prodeje o více než jednu desetinu (přesně 10,2 procenta), když prodala 905 653 vozů. "Skupina BMW vidí vývoj v roce 2002 v pozitivním světle," uvedl generální ředitel BMW Joachim Milberg s tím, že letos čeká překročení loňských čísel. To ale ostatně plánují všechny přední persony německého automobilového průmyslu.

Pošesté v řadě se radovali i příznivci stutgartské automobilky Mercedes-Benz. Dle vyjádření Jürgena Hubberta z představenstva DaimlerChrysleru se loni opět prodalo rekordní množství vozů, bylo to přibližně 1,113 miliónu "šperků" s trojcípou hvězdou na kapotě, což oproti roku 2000 znamená nárůst o šest procent. Mercedes si tak upevnil pozici dvojky na domácím trhu, kde si 390 tisíc zákazníků zvolilo právě tuto značku.

Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Kia cee´d AKČNÍ CENA NA...
Kia cee´d AKČNÍ CENA NA...

r.v. 2014, naj. 54 000 km, diesel
264 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.