Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Němci ve spolehlivosti aut předstihli Japonce

aktualizováno 
Spolehlivé auto je takové, které má nejméně elektroniky. Na její účet jde polovina všech závad, které musí na výjezdech řešit němečtí automechanici. Žebříček nejspolehlivějších vozů sestavený podle jejich zkušeností s převahou ovládly německé značky, výsledky škodovek se pohybovaly kolem průměru.
Nejčastější závadu, kterou žlutí andělé v minulém roce řešili, představovaly problémy s akumulátorem.

Nejčastější závadu, kterou žlutí andělé v minulém roce řešili, představovaly problémy s akumulátorem. | foto: Profimedia.cz

Vozy z německých továren označily ve svých statistikách za nejkvalitnější už před pár měsíci německé stanice technické kontroly TÜV. - více zde

A zlepšenou kvalitu vozů ze země na západ od české hranice teď potvrzují také výsledky tamního autoklubu ADAC.

Nemá přitom smysl německé organizace podezírat z nadržování domácím značkám. Ty v posledních letech totiž většinou v obou statistikách zaostávaly za vozy z Japonska, a sklízely za to od německého autoklubu i technických kontrol velkou kritiku.

Zatímco TÜV sleduje množství vážných závad, s nimiž auta přijíždějí k předepsaným technickým prohlídkám, ADAC tradičně mapuje, za jakými auty a k jakým závadám vyjíždějí jeho "žlutí andělé“.

Mechanici ve žlutých kombinézách a vozech téže barvy loni sesbírali informace o svých skoro dvou milionech zásahů.

A v sedmi z osmi sledovaných kategorií podle velikosti aut zvítězily Audi, BMW, Volkswagen nebo Mercedes.

Nejčastější závadu, kterou žlutí andělé v minulém roce řešili, představovaly problémy s akumulátorem, s některou z elektrických částí auta souvisela celá polovina poruch.

Mezi nejmenšími auty nejlépe obstály v žebříčku autoklubu ADAC Audi A2 a Mini. Třetí skončil Renault Modus, což dokládá velký kvalitativní posun vzhůru u této francouzské značky, která v minulých letech sklízela velkou kritiku za častou poruchovost.

Škoda Fabia skončila kousek pod průměrem, když se mezi 25 sledovanými auty umístila na 15. příčce. Poslední pozice patří korejským modelům Hyundai Getz a Kia Picanto.

Za nejméně poruchové auto nižší střední třídy označil ADAC BMW řady 1. Následují Mazda 3 a Audi A3. Poslední je Fiat Stilo.

Ve střední třídě se objevuje Škoda Octavia na šestém místě z 13 sledovaných modelů. Vede Audi A4, poslední je Renault Laguna. Také tento francouzský vůz však vykazuje zlepšení u vozů vyrobených v posledních dvou letech.

Žebříčku off-roadů vládne BMW X3, poslední je Nissan X-Trail. Mezi minivany je nejlepší Mazda Premacy a poslední Ford C-Max. Větším vozům MPV kraluje Volkswagen Sharan, nejhorší je Ford Galaxy.

ADAC zařazuje do svých statistik jen vozy ve stáří od jednoho roku do šesti let, které se vyrábějí už alespoň tři roky a jejichž roční prodeje přesahují na německém trhu 10 tisíc kusů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Alfa Romeo 33 Stradale slaví padesátiny. Na snímku v původní podobě prototypu....
Supersporty vymysleli Italové, ten rychlejší postavila Alfa. Teď slaví padesátku

Před padesáti roky představila Alfa Romeo model 33 Stradale. Spolu s Lamborghini Miura jde o první supersport všech dob. Oproti konkurentovi byla alfa o hodně...  celý článek

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.