Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německá auta ve spolehlivosti unikají ostatním, tvrdí ADAC

aktualizováno 
Výroční statistika autoklubu ADAC potvrzuje trend ve zlepšování kvality německých aut na úkor japonských, která dlouhá léta přehledům spolehlivosti vévodila. A škodovky? Malá fabia zklamala, octavia patří k premiantům.

Ilustrační foto | foto: ADAC

I přes dobré výsledky německých značek pocházejí od našich západních sousedů některé modely Opelu a Fordu, které skončily na posledních místech žebříčků autoklubu. Za dobré výsledky vděčí německé automobilky hlavně spolehlivosti BMW, Audi a Mercedesu.

Jediným vítězem své kategorie, který nepochází z Německa, jsou Citroëny Xsara a C4 Picasso, které vedou statistiku minivanů – velkoprostorových aut pro rodinu.

Fabia je podprůměrná

Mezi třicítkou sledovaných malých aut patří k podprůměru Škoda Fabia, která otevírá v hodnocení poslední třetinu žebříčku.

"Žlutí andělé" vyrážející k nepojízdným vozům přijíždějí nejčastěji k fabiím, které trápí například ukazatel teploty chladicí kapaliny a porouchané zadní brzdy.

Třídě malých aut kraluje Audi A2, jehož výroba už před pár lety skončila. Druhé nejlepší výsledky patří Toyotě Aygo ze středočeského Kolína. Naopak nejvíce zásahů silničních techniků si vyžádala trojice Ford Ka, Smart ForTwo a Kia Picanto.

výsledky

kompletní statistka závad autoklubu ADAC zde

Do svých statistik ADAC zahrne jen ty modely, které si v Německu koupí v jednom roce aspoň 10 tisíc zákazníků. Klub žlutých andělů sleduje auta do šesti let stáří.

V nižší střední třídě vyhlásil na základě svých statistik ADAC za nejspolehlivější vozy luxusních značek Audi, Mercedes a BMW. Závěr této kategorie a nejvíce problémů patří Fordu Focus, Hondě Civic a Peugeotu 307.

Škoda Octavia patří podle německého autoklubu do střední automobilové třídy, kde mladoboleslavské chloubě patří mezi 11 sledovanými auty lichotivá pátá příčka. Octavii na cestě nejčastěji zastaví čerpadlo chladicí kapaliny, turbodmychadlo nebo jiná závada motoru u dieselových verzí.

Kategorii aut střední velikosti vede opět německá luxusní trojice (Audi, Mercedes a BMW), na chvostu jsou Ford Mondeo, Opel Vectra a Renault Laguna.

Minivanům neboli autům se zvýšenou karoserií a praktickým velkoprostorovým interiérem vévodí Citroën Xsara Picasso společně se svým nástupcem v podobě modelu C4 Picasso. Na opačném konci je nejméně spolehlivý vůz této kategorie podle statistik ADAC, Ford S-MAX.

Renomované přehledy spolehlivosti od ADAC letos vstoupily do svého 31. ročníku. Pro nejnovější žebříčky využili zaměstnanci autoklubu záznamy z celkem 2,5 milionů výjezdů k porouchaným autům. Nejčastěji zamířili k vozům s vybitou baterií a odstaveným kvůli nefungující elektronice.

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Renault Captur
Ojetý Renault Captur: cliu na chůdách se vážné problémy vyhýbají

Před čtyřmi lety Renault přišel s městským crossoverem Captur. Vůz, který je módní alternativou ke klasickému cliu, si rychle získal oblibu. Je...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.