I přes dobré výsledky německých značek pocházejí od našich západních sousedů některé modely Opelu a Fordu, které skončily na posledních místech žebříčků autoklubu. Za dobré výsledky vděčí německé automobilky hlavně spolehlivosti BMW, Audi a Mercedesu.
Jediným vítězem své kategorie, který nepochází z Německa, jsou Citroëny Xsara a C4 Picasso, které vedou statistiku minivanů – velkoprostorových aut pro rodinu.
Fabia je podprůměrná
Mezi třicítkou sledovaných malých aut patří k podprůměru Škoda Fabia, která otevírá v hodnocení poslední třetinu žebříčku.
"Žlutí andělé" vyrážející k nepojízdným vozům přijíždějí nejčastěji k fabiím, které trápí například ukazatel teploty chladicí kapaliny a porouchané zadní brzdy.
Třídě malých aut kraluje Audi A2, jehož výroba už před pár lety skončila. Druhé nejlepší výsledky patří Toyotě Aygo ze středočeského Kolína. Naopak nejvíce zásahů silničních techniků si vyžádala trojice Ford Ka, Smart ForTwo a Kia Picanto.
výsledkykompletní statistka závad autoklubu ADAC zde |
Do svých statistik ADAC zahrne jen ty modely, které si v Německu koupí v jednom roce aspoň 10 tisíc zákazníků. Klub žlutých andělů sleduje auta do šesti let stáří.
V nižší střední třídě vyhlásil na základě svých statistik ADAC za nejspolehlivější vozy luxusních značek Audi, Mercedes a BMW. Závěr této kategorie a nejvíce problémů patří Fordu Focus, Hondě Civic a Peugeotu 307.
Škoda Octavia patří podle německého autoklubu do střední automobilové třídy, kde mladoboleslavské chloubě patří mezi 11 sledovanými auty lichotivá pátá příčka. Octavii na cestě nejčastěji zastaví čerpadlo chladicí kapaliny, turbodmychadlo nebo jiná závada motoru u dieselových verzí.
Kategorii aut střední velikosti vede opět německá luxusní trojice (Audi, Mercedes a BMW), na chvostu jsou Ford Mondeo, Opel Vectra a Renault Laguna.
Minivanům neboli autům se zvýšenou karoserií a praktickým velkoprostorovým interiérem vévodí Citroën Xsara Picasso společně se svým nástupcem v podobě modelu C4 Picasso. Na opačném konci je nejméně spolehlivý vůz této kategorie podle statistik ADAC, Ford S-MAX.
Renomované přehledy spolehlivosti od ADAC letos vstoupily do svého 31. ročníku. Pro nejnovější žebříčky využili zaměstnanci autoklubu záznamy z celkem 2,5 milionů výjezdů k porouchaným autům. Nejčastěji zamířili k vozům s vybitou baterií a odstaveným kvůli nefungující elektronice.