Německá automobilka BMW plánuje expanzi na asijském trhu

BANGKOK - Hlavní oblastí růstu německé automobilky BMW se v příští dekádě stane Asie. Uvedl to šéf výroby BMW Norbert Reithofer a dodal, že podle dlouhodobého plánu by se měl podíl asijsko-tichomořského regionu na celkovém prodeji firmy zvýšit na 25 procent z necelých sedmi procent v letošním roce.

V prvním pololetí zvýšila společnost dodávky do tohoto regionu o 19 procent na 36.627 vozů, z toho 21.339 automobilů se prodalo v Japonsku. Podle šéfa operací BMW v asijsko-tichomořské oblasti Ludera Paysena hodlá firma prodej v Asii během pěti let zdvojnásobit.

 Součástí investic v tomto regionu je podle Reithofera společný podnik s největším čínským výrobcem minibusů Brilliance, který by měl ročně produkovat až 30.000 vozů pro čínský trh. V prvním pololetí vzrostl prodej firmy BMW v Číně o 31,9 procenta na 3.923 vozů.

Generální ředitel automobilky Helmut Panke tento měsíc prohlásil, že společnost hodlá v letošním roce zvýšit prodej, příjmy i zisk, neposkytl však žádný bližší odhad. Silné oživení by podle něj mohl automobilový trh zažít v posledním čtvrtletí,
případně na počátku příštího roku. 

Celosvětový prodej vozů značky BMW včetně nového modelu Mini, což je remake britského kultovního auta z 60. let, vzrostl v prvním pololetí tohoto roku o 18,2 procenta na 543.742 aut, napsala agentura Reuters.