Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německá STK seřadila auta podle závad. Nejlepší je Audi A6, octavia čtvrtá

Víme první   11:00aktualizováno  11:00
Společnost DEKRA, která provozuje síť stanic technické kontroly, prověřila letos v Německu přes 15 milionů aut a seřadila je podle závad. Za celkového vítěze neboli "mistra všech tříd" vybrala Audi A6. Nejlepší mezi škodovkami je octavia, která skončila jen kousek pod vrcholem, špatně si nevede ani fabie.

Audi A6 | foto: Audi

DEKRA roztřídila auta do sedmi kategorií podle velikosti karoserie - od malých, přes velká až po velkoprostorová a terénní.

Mistři všech tříd
umístění automobil procento aut bez závad (%)
1. Audi A6

87,467

2. BMW řady 7 86,467
3. BMW řady 5 85,6
4. Škoda Octavia 85,067
5. Ford Focus 85,033
6. VW golf V, Jetta, Golf plus 85
7. Audi A4 83,43
8. Toyota Avensis 83
9. Audi A3 82,8
10. Mercedes třídy E 82,167

Třídy se dále dělí v závislosti na počtu ujetých kilometrů. Statistiky pak ukazují, kolik procent aut dané modelové řady přijíždí na STK bez závad. Jiné firmy, které dělají podobné přehledy závad u aut, rozdělují kontrolované vozy podle stáří. DEKRA sestavuje své žebříčky se zaměřením na počet ujetých kilometrů.

Výborně si na pravidelných prohlídkách u této organizace vede Škoda Octavia. Mezi auty své třídy, jejichž počítadlo kilometrů ukazuje méně než 50 tisíc kilometrů, je pátá. Octavie s 50 až 100 tisíci kilometry dosáhly třetího nejlepšího výsledku a mezi auty se 100 až 150 tisíci tyto škodovky statistiky dokonce vedou.

Menší Škoda Fabia se do popředí žebříčku malých vozů dere až s přibývajícími najetými kilometry. V porovnání s jinými auty, které mají za sebou více než 100 tisíc kilometrů, je pátá nejlepší.

Škodu Superb DEKRA zařadila mezi vozy vyšší třídy do společnosti luxusních BMW a Mercedesů. Mladoboleslavská limuzína si mezi touto tvrdou konkurencí vysloužila místo uprostřed žebříčků.

Celkovým vítězem statistik vyhlásila DEKRA vůz Audi A6. Následují BMW řady 7 a řady 5, čtvrtá příčka patří Škodě Octavia. Titul "mistr všech tříd" získalo auto, které dosahuje nejlepších výsledků v součtu karosářských kategorií i všech skupin podle ujetých kilometrů.

DEKRA zjistila, že nejvíce problémů na technických kontrolách v Německu mívají malá auta. Naopak s nejmenším počtem závad přijíždějí na prohlídky velké vozy. Statistiky také potvrzují, že závad u aut přibývá s najetým množstvím kilometrů.

Například malá auta, kterým počítadlo kilometrů ukazuje 100 až 150 tisíc, mají podle statistik čtyřnásobek závad oproti vozům, jež zatím nezdolaly ani hranici 50 tisíc kilometrů.

Jde přitom o draze opravitelné závady na motoru, podvozku, řízení nebo brzdách, všímá si DEKRA. Do svých žebříčků zahrnuje jen modelové řady, jejichž zástupců se u kontrol objevilo v roce 2008 alespoň tisíc.

Malá auta
umístění 0-50 tis. km (procento bez závad v %) 50-100 tis. km (procento bez závad v %) 100-150 tis. km (procento bez závad v %)
1. RENAULT Clio III (96,5) Mazda 2 (83,8) AUDI A2 (63,7)
2. Toyota Aygo (94,4) HONDA Jazz (83,2) TOYOTA Yaris (62,3)
3. Mazda 2 (94,1) MITSUBISHI Colt (80,2) FORD Fiesta / Fusion (61,3)
4. MITSUBISHI Colt (92,5) FORD Fiesta / Fusion (77,2) SEAT Ibiza, Cordoba (59,2)
5. FORD Fiesta / Fusion (90,8) SMART Forfour (76,5) SKODA Fabia (57)
6. HONDA Jazz (90,7) AUDI A2 (75,4) VW Polo (56,2)
7. VW Fox (90)
SMART Forfour (90)
HYUNDAI Getz (74,3) SMART Fortwo (51,8)
OPEL Agila (51,8)
8. RENAULT MODUS (89,1) RENAULT MODUS (74,1) OPEL Corsa (51,5)
9. CHEVROLET/DAEWOO Matiz (88,4) SEAT Ibiza, Cordoba (73,8)
DAIHATSU Cuore (73,8)
Suzuki SWIFT (47,8)
10. SEAT Ibiza, Cordoba (87,6) VW Fox (73,3) FIAT Punto (46,7)
poslední Suzuki SWIFT (55,1) FIAT Seicento (43) FIAT Seicento (31,4)

Kompaktní auta
umístění 0-50 tis. km (procento bez závad v %) 50-100 tis. km (procento bez závad v %) 100-150 tis. km (procento bez závad v %)
1. Toyota Prius (95,1) VW Golf V, Jetta, Golf plus (84,9) ŠKODA Octavia (78,5)
2. FORD Focus (94,3) MAZDA 3 (84,5) FORD Focus (77,5)
3. MAZDA 3 (94) ŠKODA Octavia (84) VW Golf V, Jetta, Golf plus (76,9)
4. VW Golf V, Jetta, Golf plus (93,2) Mercedes třídy A (83,8) AUDI A3 (74,8)
5. ŠKODA Octavia (92,7) BMW 1 (83,5) TOYOTA Corolla (71,9)
6.

BMW 1 (92,4)

FORD Focus (83,3) RENAULT Megane (60,8)
7. Mercedes třídy B (92,2) AUDI A3 (82) HONDA Civic (58,2)
8. AUDI A3 (91,6) MITSUBISHI Lancer (81,9) NISSAN Almera (57,5)
9. TOYOTA Corolla (91,3)
Mercedes třídy A (91,3)
Mercedes třídy B (81,4) PEUGOT 307 (56,8)
10. MITSUBISHI Lancer (90,7) TOYOTA Corolla (80,4) VW Golf IV, Bora (56,2)
poslední CHRYSLER PT Cruiser (69,9) CHRYSLER PT Cruiser (56,8) CHRYSLER PT Cruiser (44,7)

Střední třída
umístění 0-50 tis. km (procento bez závad v %) 50-100 tis. km (procento bez závad v %) 100-150 tis. km (procento bez závad v %)
1. SAAB 9-3 (93,1)

SAAB 9-3 (84,2)

AUDI A4 (75)
2. AUDI A4 (91,8) AUDI A4 (83,5) TOYOTA Avensis (74,6)
3. TOYOTA Avensis (91,3) TOYOTA Avensis (83,1) MAZDA 6 (68,9)
4. OPEL Signum (91,1) HONDA Accord (82,1) Mercedes třídy C (68,5)
5. MAZDA 6 (90,8) MAZDA 6 (80) OPEL Signum (68,4)
6. FORD Mondeo (90,4)
OPEL Vectra (90,4)
JAGUAR X-TYPE (79,7) CITROEN C5 (64,7)
7. Mercedes třídy C (89,5) Mercedes třídy C (78,7) FORD Mondeo (64,2)
8. HONDA Accord (88,7) OPEL Signum (77,9) OPEL Vectra (63,7)
9.  JAGUAR X-TYPE (88,6) FORD Mondeo (76,2) BMW 3 (60,7)
10. BMW 3 (88,3) OPEL Vectra (75,9) VW Passat (55,5)
poslední RENAULT Laguna (76,8) ALFA ROMEO 156 (61,5) ALFA ROMEO 156 (45,9)

Velká auta
umístění 0-50 tis. km (procento bez závad v %) 50-100 tis. km (procento bez závad v %) 100-150 tis. km (procento bez závad v %)
1. AUDI A6 (93,9) AUDI A8 (88,8) AUDI A6 (81,1)
2. BMW 7 (93,4) BMW 7 (87,4)
AUDI A6 (87,4)
BMW 7 (78,6)
3. BMW 5 (93,2) BMW 5 (85,8) BMW 5 (77,8)
4. VOLVO V70 / XC 70 (90,9) MERCEDES E (81,4) MERCEDES E (74,9)
5. Skoda Superb (90,3) MERCEDES S (80,7) MERCEDES S (69,7)
6. MERCEDES E (90,2) Skoda Superb (80) Skoda Superb (67)
7. VOLVO S60 (89,8) Jaguar S-Type (77,4) VOLVO S60 (66)
8. MERCEDES S (88,7) JAGUAR XJ (76,3) VOLVO V70 / XC 70 (65,4)
9. VOLVO V70 / XC 70 (75,4)
10. VOLVO S60 (75,2)
poslední VOLVO S80 (74,4)

Sportovní auta
umístění 0-50 tis. km (procento bez závad v %) 50-100 tis. km (procento bez závad v %) 100-150 tis. km (procento bez závad v %)
1. Mercedes SLK (92,5) Mercedes SLK (84,5) BMW 3 Cabrio (63,7)
2. BMW Z4 Cabrio/Coupe (91,3) Audi A4 Cabrio (83,8) Mazda MX-5 (60,9)
3. BMW 3 Cabrio (89,9) BMW Z4 Cabrio/Coupe (82,3) Audi TT Cabrio/Coupe (57,3)
4. OPEL Tigra TwinTop (89,7)
Audi A4 Cabrio (89,7)
Porsche 911 Cabrio/Coupe (79,6) Peugeot 206 CC (54,8)
5. Mercedes CLK Cabrio/Coupe (89,6) Mercedes CLK Cabrio/Coupe (78,8) BMW Z3 Cabrio/Coupe (47,3)
6. Porsche 911 Cabrio/Coupe (89,5) Porsche Boxter (78,5) VW Golf Cabrio (42,7)
7. Porsche Boxter (89,3) Mercedes SL (78,2) ALFA GTV/Spider (40)
8. Mercedes SL (89,2) Mazda MX-5 (76,2) Fiat Barchetta (34,6)
9. Mazda MX-5 (88,3) BMW 3 Cabrio (75,9)
10. BMW Mini (Cabrio) (85,3 ) Audi TT Cabrio/Coupe (70,3)
poslední VW Golf Cabrio (69,4) Fiat Barchetta (48,9)

SUV a auta do terénu
umístění 0-50 tis. km (procento bez závad v %) 50-100 tis. km (procento bez závad v %) 100-150 tis. km (procento bez závad v %)
1. BMW X3 (92,5) Porsche Cayenne (90,2) TOYOTA RAV 4 (71,8)
2. SUBARU FORESTER (91,5) BMW X3 (87,5) BMW X5 (68,4)
3. Hyundai Tucson (91,4) SUBARU FORESTER (85,3) MITSUBISHI PAJERO (66,9)
4. VW TOUAREG (90,6) VW TOUAREG (85) NISSAN X-TRAIL (66,1)
5. Honda CR-V (90) Honda CR-V (82,3) MERCEDES M (56,6)
6. TOYOTA RAV 4 (89,8) Volvo XC90 (81,8) Jeep Grand Cherokee (53)
7. NISSAN X-TRAIL (89,6) TOYOTA RAV 4 (81,7) Landrover Freelander 2 (50,8)
8. BMW X5 (88,8) BMW X5 (79,6)
9. KIA Sportage (87,8) MITSUBISHI PAJERO (77,6)
10. MITSUBISHI Outlander (86,4) 1NISSAN X-TRAIL (77,5)
poslední MERCEDES G (48,5) MERCEDES G (46,8)

Velkoprostorová auta
umístění 0-50 tis. km (procento bez závad v %) 50-100 tis. km (procento bez závad v %) 100-150 tis. km (procento bez závad v %)
1. Ford S-Max, Galaxy (96,7) Seat Altea, Altea XL, Toledo (85,2) VW Touran (72,8)
2. MAZDA 5 (95,9) Ford C-Max (83,3) VW Caddy (67,2)
3. Seat Altea, Altea XL, Toledo (94,2) VW Touran (81,2) VW T5 (63,2)
4. Ford C-Max (93) Opel Meriva (77,6) Mercedes třída V (61,2)
5. Opel Meriva (90,9) Renault Scenic (76,7) Citroen Xsara Picasso (55,5)
6. VW Touran (90,4) VW Caddy (73,2) Opel ZAFIRA A (54)
7. Renault Scenic (89,5) Mercedes V-Klasse (72,5) Chrysler Voyager (49,1)
8. Citroen Xsara Picasso (85,3) VW T5 (72,1) VW Sharan (46,2)
9. Peugeot 807 (84,9) Peugeot 807 (71,5) Ford Galaxy (43,3)
10. 1VW T5 (84,1) Citroen Xsara Picasso (70) CITROEN Berlingo (41,5)
poslední Renault Kangoo (75,6) Renault Kangoo (54,4) Renault Kangoo (40,7)

Autor:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Další z rubriky

Vědci varují: vibrace auta vás mohou za volantem uspat

Řidič za volantem usnul a havaroval. Neprobudil ho ani sedmiletý syn.

Výzkum melbournské univerzity RMIT ukazuje, že přirozené vibrace vozu mohou řidiče uspat již za 15 minut.

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Najdete na iDNES.cz