Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německá válka nekončí: bitva o kabriolet

  10:58aktualizováno  11:40
Odvěká rivalita mezi rüsselheimskými a wolfsburgskými má další pokračování. Tentokrát se Volkwagen s Opelem poperou o méně praktické zákazníky, kteří mají auto nikoliv kvůli užitku, ale spíše pro zábavu a image. Kabriolety nejsou úplně běžné řidičské náčiní, Opel Astra Twin Top a VW Eos tak budou dva kohouti na hodně omezeném dvorku.

Opel sází na jistotu a nabízí zákazníkům auto se jménem, které jim není neznámé.

Astru znají zákazníci ve verzích kabrio už z předchozích generací.

Wolfsburgská automobilka zvolila jinou strategii. Kabriolety Volkswagenu v uplynulých dekádách vycházely z modelu golf a také se chlubily jeho pojmenováním.

Novinka bez střechy se ale od kontroverzního příbuzného lehce distancuje a nese vlastní - nové pojmenování: VW Eos.

Co mají nové německé kabriolety společného? Plechovou střechu, tu inženýři odborně rozřezali a doplnili servomotory, které ji ukryjí do kufru.

KTERÝ JE HEZČÍ? HLASUJTE V ANKETĚ

Plátěným střechám kabrií, jak se zdá, odzvonilo. Kromě klasických výrobců, jejichž kabriolety si na své sezónnosti zakládají, jdou dnes všichni cestou praktičnosti a celoroční využitelnosti

Volkswagen má svou bohyni úsvitu

Volkswagen opouští zaměření aut pro masy, které má vepsané ve svém názvu, a zaměřuje se stále více na náročnější a bohatší klientelu. Nově vstupuje do kategorie aut pro romantiky, kteří si místo litrů objemu užívají větru ve vlasech a modrého nebe nad hlavou. Kupécabrio VW Eos je velikostí na půl cesty mezi golfem a passatem.

Jak se na moderní auto, které rádo odkládá střechu, sluší a patří, má eos střechu vyrobenou z plechu. Jedním stiskem tlačítka se složí do kufru. Vůz má hodně společného s passatem, automobilka však zdůrazňuje, že eos vyvíjela jako samostatný model.

Volkswagen sáhl při pojmenovávání svého nového kabrioletu do řecké mytologie. Eos je bohyní úsvitu a červánků. Eos se vynořuje se svým vozem u mořských hlubin, aby přinášela denní světlo, je také matkou hvězd Večerky i Jitřenky a větru. A právě vítr a slunce jsou neodmyslitelné atributy jízdy v kabrioletu.
Nový model je volkswagenem se vším všudy. Nechybí nyní už klasická vw-příď s mohutným rámečkem chladiče, v případě eosu pochromovaným, členitá světla, ta vzadu poskládaná z LED diod, a oblé boky.

Ve čtyřech jde všechno snáz, řekli si ve Wolfsburgu. 4,41 metru dlouhý, 1,79 metru široký a 1,44 metru vysoký eos je proto čtyřmístný. Při jízdě se střechou v kufru s sebou cestující poberou 205 litrů zavazadel. Když střecha chrání vůz před nepřízní počasí, poskládá se do zavazadlového prostoru 380 litrů věcí.

Střechu inženýři Volkswagenu rozdělili na pět dílů. Než se všechny schovají pod víko kufru, trvá to 25 sekund. V případě převrácení se o bezpečí posádky kromě airbagů postarají ochranné oblouky, které se za čtvrt sekundy uvedou do pohotovostní polohy.

Nejslabší eos bude tažen silou 115 koní. Nejsilnější jich bude mít 250. Čtyři zážehové jednotky využívající technologie přímého vstřiku paliva nabídnou výkony 115, 150, 200 a 250 koní (85, 110, 147 a 184 kW), nejsilnější motor je šestiválcový, ostatní mají o dva válce méně. Příznivci nafty, kteří chtějí šetřit i při jízdě s autem pro radost, sáhnou po 140koňovém TDIčku.

Skromnost stranou, eos je až po střechu naplněný výbavou. Její jediný stupeň zahrnuje ESP, šest airbagů, 16 nebo 17palcová kola či klimatizaci. Připlatit si bude možné za bixenony nebo 600wattovou audiosoustavu s 10 reproduktory.

První kousky poputují k zákazníkům na jaře příštího roku, za prozatím nepotvrzenou cenu začínající na přibližně 26 tisících eurech (asi 780 000 korun).

Další hvězda v souhvězdí astry

Na jaro 2006 chystá kupé-kabriolet také automobilka s bleskem ve znaku.

Stejně jako malá tigra, dostane i astra pro radost přídomek Twin Top. Automobilka říká, že při vývoji otevřené verze nešlo jen o řezání střechy a vymyšlení systému, jak ji poskládat do kufru.  Rukama inženýrů prošlo znovu na 70% dílu auta.

I přesto svůj rodinný původ Astra Twin Top nezapře. Auto dostalo velká světla a chromem zvýrazněnou masku chladiče, přední nárazník člení velké výřezy. Jednoduché boční linie oživují výrazné lemy blatníků.

Zadní mandlové oči světel spojené chromovou lištou jsou nyní jedním z hlavních identifikačních znaků opelů, najdeme je jak u aster, tak u malé tigry.

Nejvíce změn se událo od horní linie boků vzhůru. Přední okno se sklonilo pod velkým úhlem. Nad hlavami cestujících je pak volné nebe, nebo plech střechy, která se umí během měně než třiceti sekund schovat do kufru.

KTERÝ JE HEZČÍ? HLASUJTE V ANKETĚ

Kromě čtyř cestujících se do auta společně se střechou poskládá 200 litrů zavazadel. Když střecha chrání posádku před nepohodou počasí, je objem kufru více než dvojnásobný: 440 litrů.

Astra Twin Top je dlouhá 448, široká 176 a vysoká 141 centimetrů. Pod kapotu je na výběr z pěti motorů. Čtyři benzinové nabídnou výkony od 105 (agregát 1,6) až po 200 koní u verze 2,0 Turbo.

Vyznavači nafty sáhnou po 150 koňovém commonrailu 1,9 CDTi. Cena prozatím není známa, v příplatkové výbavě ovšem nebude chybět lahůdka v podobě aktivního podvozku s tlumiči s proměnnou tuhostí.

Opel Astra Twin Top

Opel Astra Twin Top

Opel Astra Twin Top

Opel Astra Twin Top

Opel Astra Twin Top

Opel Astra Twin Top

VW Eos

VW Eos

VW Eos

VW Eos

VW Eos

Autoři:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Fiat Ducato 3,0 plachta č.90.
Fiat Ducato 3,0 plachta č.90.

r.v. 2011, naj. 393 000 km, diesel
325 490 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.