Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německé autobazary jsou plné

aktualizováno 
Půldruhého milionu ojetých aut stojí v německých bazarech. Je to o půl milionu vozů více, než bylo v posledních letech zvykem. Experti v té souvislosti hovoří o největší krizi obchodu s ojetinami za poslední dvě desetiletí. Situaci ilustruje také příběh, který přinesl německý motoristický magazín Auto Motor und Sport: Jens Rosenbrock měl vlastně štěstí. Trvalo mu totiž "jen" tři měsíce, než našel kupce pro šest let starý Volkswagen Golf, který obvykle býval v bazarech trhákem. A prodejní cena? Šest tisíc marek, tedy o polovinu méně, než v Německu udává agentura Schwacke, která sleduje průměrné ceny ojetých vozů. Je to také zhruba pětina proti tomu, co Rosenbrock před šesti lety za nový golf zaplatil. "Myslel jsem, že golf je sázka na jistotu. Nakonec jsem rád, že ho někdo ještě vůbec chce," říká v magazínu Jens Rosenbrock. "Prodej ojetin kopíruje klesající trh s novými auty," uvádí pro Auto Motor und Sport Norbert Blümer z Německého odborového spolku pro motorová vozidla. Další příčiny neutěšené situace vidí odborníci v drahém benzinu a vysokých daních z firemních vozů. Svůj podíl nese i zpřísnění dovozů ojetých aut do zemí na východ od Německa. Kromě Česka omezilo dovoz opotřebovaných vozů i Polsko, tradiční odběratel ojetin ve velkém. A zájem poklesl i v zemích bývalého Sovětského svazu. Překvapivě slabá poptávka je v Německu o kombi střední třídy. Mladé rodiny totiž odhalily výhody minivanů, které se v bazarech ani v krizi příliš neohřejí. Také off-roady, kabriolety a vozy s moderními turbodieselovými motory stojí v popředí zájmu i nadále. A co naopak nejrychleji ztrácí na ceně? Opel Omega, u něhož po dvou letech provozu hodnota klesne o 48 procent. Dál jsou mezi nejztrátovějšími Opel Vectra, Ford Escort a Citroën Xantia.
Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.