Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německé silnice: džungle!

  17:33aktualizováno  17:33
Zítra se otevřou brány frankfurtského výstaviště pro veřejnost a první návštěvníci tak budou moci obdivovat automobily z celého světa. Ti, co pojedou do Německa z okolních evropských států, zvolí nejspíš pro svou přepravu automobil. Na co si je třeba dát pozor na německých silnicích? Jaké zkušenosti mají redaktoři auto.idnes.cz z cesty do Frankfurtu?

Kdy vrcholí dopravní špička?
Dostat se do kolony pomalu popojíždějících vozů na dálnici není nic příjemného. Na německých dálnicích vznikají kolony většinou mezi čtvrtou a šestou hodinou odpoledne a je tedy dobré cestu podle toho rozvrhnout. Z Prahy do Frankfurtu pojedete asi šest hodin.

I ve Frankfurtu vrcholí provoz mezi čtvrtou a šestou hodinou. (Dopolední dopravní špička je zhruba od 7 hodin, do 8:30.) Navíc, pokud město neznáte, budete cestu na výstaviště (otevřeno od 9:00 do 19:00), nebo k hotelu hledat. Samotný výstavní areál je přímo v centru města a zaparkovat v jeho blízkosti je prakticky nemožné. Pojedete-li však po dálnici okolo výstaviště na západ, ukazatele vás zavedou až na parkoviště (placené) od kterého je zřízena kyvadlová doprava.

Zlaté české dálnice
Na dálnicích v Německu je maximální rychlost pro osobní automobily neomezena, avšak je mnoho úseků, kde je upravena značkou. Většinou je to 120 nebo 100 km/h, ale po cestě na Frankfurt je i několik šedesátek v místech, kde probíhají opravy vozovky. Často lze potkat velké světelné panely, které informují o maximální povolené rychlosti. Ta je omezena téměř vždy, když začne pršet.

Pozor na německé řidiče, ať už pojedete po dálnici nebo po městě. Běžně jezdí vlevo a vůbec nesledují situaci za vozem. Přitom předjíždění zprava, problikávání a troubení německá policie přísně trestá, a tak je třeba zatnout zuby a vydržet jet třeba 120 km/h na zcela rovném dálničním úseku bez omezení rychlosti.

Dalším oblíbeným trikem německých řidičů je předjíždění bez použití směrovky. To je v Německu vůbec nejoblíbenější adrenalinový sport. Jeho největší vyznavači jedou navíc jen nepatrně rychleji než automobil, který předjíždí a zásadně nepoužívají zpětná zrcátka. Přejíždění z pruhu do pruhu a odbočování ve městě je to samé. Směrovku používá asi každý dvacátý řidič a ostatní se na něj dívají jako na blázna.

Jak tedy do Frankfurtu?
Asi nejlepší je cestovat přes noc nebo dopoledne. Tak je možné dorazit do Frankfurtu přibližně za šest hodin. Vzhledem k dopolední a odpolední dopravní špičce je dobré dojet do města buďto okolo poledne, v noci nebo ráno před sedmou hodinou.

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Konec dieselů. Volvo S60 Made in USA už je mít nebude

Volvo S60 2018

Volvo v nové šedesátkové řadě nejprve představilo kombík, na sedan přišla řada za půl roku až se slavnostním otevřením...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

Najdete na iDNES.cz