Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německé silnice: džungle!

  17:33aktualizováno  17:33
Zítra se otevřou brány frankfurtského výstaviště pro veřejnost a první návštěvníci tak budou moci obdivovat automobily z celého světa. Ti, co pojedou do Německa z okolních evropských států, zvolí nejspíš pro svou přepravu automobil. Na co si je třeba dát pozor na německých silnicích? Jaké zkušenosti mají redaktoři auto.idnes.cz z cesty do Frankfurtu?

Kdy vrcholí dopravní špička?
Dostat se do kolony pomalu popojíždějících vozů na dálnici není nic příjemného. Na německých dálnicích vznikají kolony většinou mezi čtvrtou a šestou hodinou odpoledne a je tedy dobré cestu podle toho rozvrhnout. Z Prahy do Frankfurtu pojedete asi šest hodin.

I ve Frankfurtu vrcholí provoz mezi čtvrtou a šestou hodinou. (Dopolední dopravní špička je zhruba od 7 hodin, do 8:30.) Navíc, pokud město neznáte, budete cestu na výstaviště (otevřeno od 9:00 do 19:00), nebo k hotelu hledat. Samotný výstavní areál je přímo v centru města a zaparkovat v jeho blízkosti je prakticky nemožné. Pojedete-li však po dálnici okolo výstaviště na západ, ukazatele vás zavedou až na parkoviště (placené) od kterého je zřízena kyvadlová doprava.

Zlaté české dálnice
Na dálnicích v Německu je maximální rychlost pro osobní automobily neomezena, avšak je mnoho úseků, kde je upravena značkou. Většinou je to 120 nebo 100 km/h, ale po cestě na Frankfurt je i několik šedesátek v místech, kde probíhají opravy vozovky. Často lze potkat velké světelné panely, které informují o maximální povolené rychlosti. Ta je omezena téměř vždy, když začne pršet.

Pozor na německé řidiče, ať už pojedete po dálnici nebo po městě. Běžně jezdí vlevo a vůbec nesledují situaci za vozem. Přitom předjíždění zprava, problikávání a troubení německá policie přísně trestá, a tak je třeba zatnout zuby a vydržet jet třeba 120 km/h na zcela rovném dálničním úseku bez omezení rychlosti.

Dalším oblíbeným trikem německých řidičů je předjíždění bez použití směrovky. To je v Německu vůbec nejoblíbenější adrenalinový sport. Jeho největší vyznavači jedou navíc jen nepatrně rychleji než automobil, který předjíždí a zásadně nepoužívají zpětná zrcátka. Přejíždění z pruhu do pruhu a odbočování ve městě je to samé. Směrovku používá asi každý dvacátý řidič a ostatní se na něj dívají jako na blázna.

Jak tedy do Frankfurtu?
Asi nejlepší je cestovat přes noc nebo dopoledne. Tak je možné dorazit do Frankfurtu přibližně za šest hodin. Vzhledem k dopolední a odpolední dopravní špičce je dobré dojet do města buďto okolo poledne, v noci nebo ráno před sedmou hodinou.

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.