Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německo: A v autech už taky nekuřte

aktualizováno 
Doma si zatím mohou kuřáci zapálit všude ve světě, ale i tato hranice se začíná prolamovat. První na řadě bude podle všeho "výspa soukromí" – automobily.

Německá zmocněnkyně pro zdraví chce zákaz kouření v automobilech | foto: Profimedia.cz

Německá vládní zmocněnkyně pro zdraví obyvatel Sabine Baetzingová o víkendu uvedla, že by měl platit zákaz kouření v automobilech, protože to představuje zdravotní a bezpečnostní riziko. Vyzvala zároveň politiky, aby o tomto opatření vážně uvažovali.

Připustila, že by tento zákaz byl zásahem do soukromí, ale vyjádřila přesvědčení, že nekouřit v autech je nezbytné. Zvýšila by se tak podle ní také ochrana zdraví nekuřáků, kterým zakouřené prostředí velmi škodí.

"Musíme se sami sebe ptát, zda bezpečnost v dopravě a ochrana zdraví nemají mít přednost před jinými hledisky,“ řekla Baetzingová v rozhovoru pro list Kurier. Svoji výzvu obhajovala spíše zdravotnickými hledisky.

"Cigaretový kouř uvnitř auta je mnohem hustší než v jiných místech,“ uvedla. Nezmínila známé argumenty, že při manipulaci s cigaretami klesá pozornost řidičů a že havárií, na jejichž počátku byl spadlý nedopalek, bylo nepočítaně.

Návrh na zákaz kouření v automobilech přichází paradoxně z Německa, které při omezování kouření na veřejnosti postupuje pomaleji než většina ostatních zemí Evropské unie a v německých restauracích a barech mají nekuřáci zatím jen minimální zastání.

Baetzingová nicméně soudí, že vláda je odhodlána jít do boje za ochranu nekuřáků.

"Už si nemůžeme dovolit ignorovat nebezpečí pasivního kouření,“ řekla s tím, že nyní je rozhodování o tom, jak přitvrdit v postoji vůči kouření, na jednotlivých spolkových státech. Ty nyní chystají omezit kouření v restauracích.

České ministerstvo zdravotnictví v současnosti připravuje koncepci pro boj s tabákem a alkoholem, změnu takzvaného protikuřáckého zákona ministerští úředníci však zatím nechystají, řekl koncem ledna jeho mluvčí Tomáš Cikrt. Dílčí součásti koncepce podle něj ministerstvo zveřejní do dvou měsíců.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.