Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německo bude velmocí elektromobilů. Právě závodí v Berlíně

  10:57aktualizováno  10:57
Německá vláda schválila ve čtvrtek nová opatření na podporu elektromobilů, která zahrnují například rozšíření daňových úlev a poskytnutí dalších peněz na výzkum a vývoj. Kancléřka Angela Merkelová nicméně odmítla zavedení finančního příspěvku na nákup elektromobilů.

Michelin Bibendum Challenge | foto: Michelin

Spolková vláda hodlá prodloužit osvobození elektromobilů od daně na motorová vozidla z pěti na deset let.

Například za novou Škodu Octavia 1,6 TDI Němci ročně státu na dani zaplatí 152 eur, v přepočtu bez mála čtyři tisíce korun.

Vlastník auta s elektrickým pohonem tak za deset let ušetří ve srovnání s oblíbenou škodovkou 1 520 eur.

Miliardy eur na podporu aut, která do svého okolí nevypouštějí žádné škodliviny, budou směřovat na vytvoření speciálních parkovacích míst a samostatné jízdní pruhy pro elektromobily. Do roku 2013 chce vláda vynaložit další miliardu eur (24,5 miliardy Kč) na podporu výzkumu a vývoje v oblasti elektromobilů.

Merkelová uvedla, že Německo se díky státní pomoci hodlá stát v oblasti elektromobilů světovou jedničkou. Potvrdila rovněž plán, podle kterého by měl do roku 2020 po německých silnicích jezdit milion elektromobilů.

Do roku 2030 by se měl počet elektromobilů v Německu vyšplhat dokonce na šest milionů. V současnosti přitom v této zemi jezdí pouze zhruba 2 300 elektromobilů, napsala agentura DPA.

Úředníci pojedou na baterky

V deskách s plánem jménem E-Auto-paket je mimo jiné uvedeno, že od roku 2013 bude muset mít desetina nově kupovaných aut pro vládní účely emise CO2 nižší než 50 gramů na kilometr.

"Pod tento limit se žádné auto jezdící na benzin nebo naftu nevejde. Dokonce i hybridní Toyota Prius vypouští do ovzduší více CO2 – 89 gramů," říká šéfredaktor magazínu AutemBezpečně.cz Petr Buček. Německá vláda proto bude muset kupovat elektromobily.

Michelin Bibendum Challenge

Michelin Bibendum Challenge

"Podle internetového vydání německého deníku Frankfurter Allgemeine Zeitung jsou nyní auta na elektřinu asi o 11 tisíc eur draží než srovnatelné vozy na benzin nebo naftu," uvádí Buček. V roce 2017 však má tento rozdíl poklesnout na pět tisíc eur.

Berlín městem aut, kterým nechutná benzin

V Berlíně se v těchto dnech prohánějí elektromobily. Pneumatikářský gigant Michelin tu pořádá tradiční závod elektromobilů Bibendum Challenge. Kromě závodu na 300 kilometrů se ekologické speciály poměří i v dalších disciplínách. Na nepoužívaném letišti Tempelhof je výstava ekologických dopravních prostředků. Kromě náklaďáků na zemní plyn a klasických hybridů, které potkáváme na silnicích už dnes, je k vidění třeba futuristický kamion od známého designéra Colaniho nebo vodíkový traktor.

Michelin Bibendum Challenge
Autoři: ,




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.