Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německo chce být velmocí elektromobilů. Pětina lidí už na ně čeká

aktualizováno 
Německá vláda připravuje po šrotovném pro řidiče nové slevy. Chce na silnice přivést do roku 2020 milion elektromobilů. Prvním sto tisícům majitelům přispějí ministři ze státní kasy. Podle průzkumu pětina zákazníků váhá, jestli s nákupem nového auta nepočkat, než se objeví širší nabídka aut na elektřinu.

Elektromobil Nissan EV-02 | foto: Nissan

V Německu vznikla kolem elektroaut velká euforie, některé řidiče však přivedla do nejistoty. Bude jejich příští auto jezdit na benzin, nebo už mají počkat na elektromobily? A jak to bude s provozem aut s novým pohonem, s jeho tankováním?

Agentura Puls sídlící nedaleko Norimberku zveřejnila výsledky průzkumu, podle kterého 22 procent dotázaných vážně zvažuje, že nákup nového auta odloží kvůli vidině čistějšího elektrovozu s levnějšími náklady na provoz.

"Slyšel jsem o tom a docela se mi to líbí. Ale technika ještě podle mne není úplně vyzrálá. Jako druhé auto do rodiny si umím elektromobil představit," říká Markus Kreuzer z německého Řezna.

Už před několika týdny vyhlásila německé vláda "Národní plán pro elektromobilitu". Počítá s tím, že v roce 2012 podpoří prvních sto tisíc prodaných aut na elektřinu příspěvkem. Mluví se o sumě pět tisíc eur na každé auto.

Do roku 2020 chce vláda sousedního státu přivést na své silnice milion aut s tímto novým pohonem. Doplní tak 50 milionů vozů jezdících dnes po Německu na benzin či na naftu.

Elektromobily v česku

Jak jezdí Peugeot 106 na elektřinu čtěte v TESTU

Německá ministryně pro výzkum Annette Schavanová uvedla, že akční vládní plán vznikl, aby vyslal jasný signál směrem k automobilkám, celému hospodářství, výzkumu a také k zákazníkům.

Řidiči se prý mohou těšit na to, že náklady na ujetý kilometr klesnou ve srovnání s dneškem na polovinu. Ministr dopravy Wolfgang Tiefensee prohlásil, že se Německo stane lídrem v zavádění elektromobilů. Musí proto vzniknout standardy pro používané baterie a pro jejich nabíjecí stanice.

"Až se tato auta zdokonalí, umím si představit, že budeme jezdit jen na elektřinu. Pořizovací cena a náklady na provoz pak ale nesmí být vyšší než u dnešních aut," uvádí Markus Kreuzer.

Ekologické organizace však varují vládu, aby nevyháněla čerta ďáblem. Tím chtějí dát najevo, že auta poháněná elektřinou z tepelných a jaderných elektráren nejsou ekologická. Jen odvádějí problémy a znečištění z center měst na jiná místa. Zástupci organizací zaměřených na životní prostředí volají po větším nasazení obnovitelných zdrojů energie.

Autor:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Triky na hmyz a trus na autě: neloupejte je nasucho, chemii otřete

Zaschlý trus na oknech či kapotě auta se čistí velmí těžce. Nikdy jej...

Řidiči bojují s každoroční letní otravou - hmyzem přilepeným na čelním skle a zaschlým ptačím trusem. Tyto nečistoty...

Němci vyvíjejí auto se slunečním pohonem, objednává se zatím bez baterek

Německá automobilka Sono Motors vyvíjí elektromobil Sion se solárními články na...

Německá společnost Sono Motor pracuje na plně elektrickém automobilu Sion, který má v karoserii zabudované solární...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Najdete na iDNES.cz