- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ještě by bylo zajímavé zjistit, kolik emisí vznikne při výrobě elektřiny pro elektromobily.
ale vždyt ́to víme snad všichni a dlouho, tak už konečně nabídněte i nějaké řešení , referendum , občanskou iniciativu? aspoň tričko love diesel motor , ne pořád dokola ty poraženecké depresivní i když pravdivé kecy ....
To je zase breku nad zastaralou technologií... Na parní stroj nebo koňský potah si už nikdo nevzpomene, i když ti, co to celý život řídili, určitě taky kvíleli... Nemluvě o tom, že jeden můj známý ještě nedávno naříkal: "CRT se vyvíjelo desítky let, a najednou to má během pár let nahradit nějaké rychlokvašené LCD?!"
A také se ty LCD displeje tak masivně dotovaly a odpouštěly se daně na jejich pořízení? To si nějak nevzpomínám. Stejně tak si nevzpomínám, že by výrobci vykřikovali do světa, že ukončí výrobu CRT monitorů v době, kdy stály LCD panely dvojnásobek toho, co ty CRT, a měly tržní podíl méně než 1%.
O tom, že elektromobily proti té "zastaralé" technologii mají v současnosti pro většinu zákazníků více nevýhod než výhod, se ani nezmiňuji.
Když zapálíte adventní věnec, dosáhnete hranice 200 mikrogramů NOX na metr krychlový. Zapálíte-li si cigaretu, je hodnota samozřejmě ještě vyšší. „Čtyřicet mikrogramů ve volném prostoru versus 200 mikrogramů v místnostech? Jak jsme jako malí vůbec přežili Vánoce s pravými svíčkami na stromečku?“ píše německý magazín.
Bože, to jsou žvásty. Jaké jsou na tom věnci svíčky, Jak velký je prostor, kde to hoří. Jak dlouho to musí hořet? Fyzikální veličiny autorovi tohoto výplodu asi nic neříkají.
Zeptám se jinak. Jak velká musí být plošná hustota adventních věnců, aby vyprodukovala adekvátní množství NOx jako normovaná městská doprava v předvánočním období za stejnou časovou jednotku?
Speciálně pro Vás informace z článku doplním: pochopitelně je uvažována místnost o průměrném objemu se čtyřmi standardními adventními svíčkami. Doba hoření je definována jako jedna čtvrtina doby vyhoření celé standardní adventní svíčky. Už je to jasné?
Chápu, že se Vám závěry z tohoto článku nelíbí, tak se je snažíte všemožně zdiskreditovat. Článek ale měl především poukázat na nesmyslnost většiny zákazů vjezdu do center měst, než si hrát na nějakou seriózní vědeckou studii.
Elektromobil je přechodný jev. Věřím v Diesel.
Husta demagogie... co by autor clanku dychal radeji? Vzduch pobliz adventniho vence nebo vzduch za vyfukem dieselu?
Opravdu je tak těžké pochopit, že článek je o tom, že adventní věnec vytvoří v místnosti vyšší koncentraci NOx, než je koncentrace NOx ve městech, ve kterých se kvůli tomu zakazuje vjezd do centra?
Ha, ha, ha, idioti automobilovej branže...
To chcú porovnávať neporovnateľné. Asi si koledujú o to, aby autá mohli jazdiť iba na Vianoce a aj to iba jeden kilometer.
Do budoucne se proste s individualni automobilovou dopravou pro 90 % beznych obcanu nepocita.
Víte, mě fascinuje, že se tu řeší vypouštění oxidu uhličitého či znečišťování ovzduší, ale nikdo už neřeší, že si spotřebováváme to nejdražší co na zemi máme a poměrně dost důležité k životu a to kyslík. Auto za jízdy sežere neuvěřitelné množství kyslíku. To samé samozřejmě dělají všechny spalovací elektrárny a veškerá domácí topení na různá paliva, s různou mírou intenzity. S výjimkou tepelných čerpadel a přímotopů, pokud je ta elektřina třeba z jádra. PROČ UŽ SAKRA DÁVNO NESTOJÍ DALŠÍ TEMELÍN?
1) Ten kyslík se zase do oběhu vrací díky fotosyntéze, doprava není zdaleka nejvýznamnějším konzumentem kyslíku na Zemi. Spíš by se dalo říct, že její podíl je skoro zanedbatelný.
2) Další Temelín nestojí proto, protože nikdo tu nemá volných 300 - 400 miliard Kč, které by byl ochoten investovat s poměrně vysokou pravděpodobností, že se mu ta investice buď nevrátí, nebo v lepším případě vrátí v horizontu 60 let.
Jenže autor článku míc jablka a hrušky. Hodnota NOx v uzavřené místnosti ma 1 m2 po zapálení adventního věnce je něco jiného, než hodnota vypouštěná za 1km jízdy - když tím jedním autem pojedete 100 km - vypustíte 4.000 mikrogramů do volněho prostoru, když těch aut pojede 1000, už to jsou 4.000.000 mikrogramů - zatížení vnějšího prostředí auty se tak nedá srovnávat s koncentrací NOx v uzavřené místnosti po zapálení adventního věnce.
Tady nejde o srovnání toho, kolik oba zdroje vypustí, ale o to, že adventní věnec vytvoří v místnosti vyšší koncentraci NOx, než je koncentrace NOx ve městech, ve kterých se kvůli tomu zakazuje vjezd do centra. Často pochopitelně s nulovým nebo dokonce záporným účinkem.