Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německá policie dnes měří rychlost, ale ne všude. Může to být drahé

  11:42aktualizováno  11:42
Policisté v deseti německých spolkových zemích dnes ráno zahájili plošné kontroly dodržování povolené rychlosti. Zaměří se především na silnice druhé třídy, kde je podle nich rychlá jízda nejrizikovější. Čeští motoristé si musí dát pozor na kontroly v sousedním Bavorsku, Sasko se naopak k policejní akci nepřipojilo.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Volkswagen

Kontrolní akce začala ve čtvrtek v šest hodin ráno a ve většině spolkových zemí potrvá do půlnoci, v Bavorsku až do pátečních šesti hodin.

Německá policie pořádá plošné kontrolní akce pravidelně každý rok na jaře. Chce tak upozornit na rizika nepřiměřeně rychlé jízdy, která je podle statistik hlavní příčinou smrtelných nehod. Loni na německých silnicích zemřelo 3 475 lidí.

Na rozdíl od předchozích let nyní nebudou policisté hlídat na celém území Německa. Dolní Sasko na severozápadě země se k akci nepřipojilo, protože nechce přetěžovat policisty, kteří budou o víkendu zajišťovat bezpečnost během návštěvy amerického prezidenta Baracka Obamy v Hannoveru.

Dalších pět zemí účast odmítlo vzhledem k tomu, že akce je finančně i personálně nepřiměřeně náročná ve srovnání s výsledkem. Počet pokutovaných řidičů se totiž každý rok pohybuje kolem 90 tisíc a výrazně se nemění.

Pokuty jsou v Německu relativně nízké, když řidič překročí povolenou rychlost o méně než 20 kilometrů v hodině. Při takovém prohřešku mimo obec hrozí pokuta nanejvýš 30 eur (810 korun), v obci 35 eur (950 korun), ale při vyšších rychlostech pokuty rychle rostou. Při překročení povolené rychlosti mimo obec o 30 kilometrů v hodině je pokuta nejméně 80 eur (2 160 korun), v obci nejméně 100 eur (2 700 korun). Může však dosáhnout i několika set eur.

Autoři: ,



Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

VIDEO: Papež dostal lamborghini, ale užije si ho jen do května

Nový papamobil? Papež František dostal Lamborghini

Papež František dostal od šéfa Lamborghini Stefana Domenicaliho supersport. Huracán v provedení RWD (to znamená pohon...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.