Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německo zakáže pití alkoholu začínajícím řidičům

aktualizováno 
Německá vláda chce vylepšit už tak příznivou tendenci snižování nehodovosti na silnicích. Rozhodla se, že zavede zákaz pití alkoholu za volantem pro začínající řidiče, kteří mají oprávnění první dva roky jen na zkušební dobu.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Zatímco ve většině zemí střední a východní Evropy, včetně Česka, platí zákaz pití pro všechny řidiče, v řadě západních států, mezi nimi i v Německu, se obvykle toleruje 0,5 alkoholu promile v krvi.

Chystané zpřísnění hlavně vůči mladým řidičům je důsledkem toho, že právě nedisciplinovanost této věkové skupiny má na svědomí značnou část smrtelných nehod.

Vláda navrhla, aby se porušení zákazu trestalo pokutou 125 až 450 eur (13 000 korun) a ztrátou bodů v centrální evidenci. Dosud povinná dvouletá zkušební doba by se v případě opilosti za volantem delikventovi prodloužila na čtyři roky.

"Za každou třetí autonehodu pod vlivem alkoholu jsou odpovědní lidé ve věku 18 až 24 roků," uvedla zmocněnkyně německé vlády pro drogové záležitosti Sabine Bätzingová.

Opatření přivítaly i německé autokluby. Vláda předpokládá, že po projednání v parlamentu by mohla úprava začít platit letos v srpnu.

I přes nejhustší dálniční síť v Evropě a velmi silný provoz patří Německo k zemím s poměrně nízkým počtem smrtelných nehod v přepočtu na obyvatele. Počet úmrtí na silnicích se už dlouhodobě každým rokem snižuje.

Přesné loňské údaje ještě nejsou k dispozici, ale odhady hovoří o zhruba 5000 mrtvých, což bude nejméně za posledních 50 roků. Ještě v roce 1991 v Německu zahynulo v silniční dopravě 11.300 lidí

Německé statistiky však dlouhodobě zhoršuje postkomunistický východ země, kde je dosud kvalita mnohých řidičů a jejich jízdní morálka podobně špatná jako třeba v Česku.

Zatímco v celostátním průměru loni zahynulo v Německu kolem 60 lidí na jeden milion obyvatel, na východě země se stále tento údaj pohybuje kolem stovky mrtvých. V Česku zemřelo loni při dopravních nehodách 956 lidí, což je nejméně za posledních 16 let. Na milion obyvatel tak připadlo asi 95 mrtvých podobně jako na východě Německa.

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.