Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německý soud zakázal prodej čínské kopie BMW

aktualizováno 
Bavorský soud dnes nařídil mnichovskému dovozci aut zastavit prodej sportovního užitkového vozu z Číny, protože se podobá vozu BMW X5.

Čínská Auta - CEO | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Podle mluvčího soudu Franka Tholla musí dovozce zničit veškeré zásoby těchto vozů a za každý další prodaný vůz by mohl dostat pokutu až 250 000 eur (téměř šest milionů Kč).

"Zda to znamená, že vůz musí být demontován, nebo zda může být poslán zpět do Číny nebo prodán v jiné zemi, zatím není jisté. Závěrečné rozhodnutí ještě není napsáno," dodal Tholl. Zatím není jisté ani to, kdy rozhodnutí vstupuje v platnost.

Mluvčí společnosti China Automobile, která vůz Shuanghuan CEO dováží, Karl Schlössel uvedl, že se dovozce proti rozhodnutí soudu odvolá. Když to bude nutné, hodlá případ dovést až k Evropskému soudnímu dvoru.

China Automobile začala dovážet CEO do Německa tento měsíc. Vůz je možné koupit ve 40 autosalonech v Německu a v 300 dalších po Evropě.

Mluvčí BMW Andreas Lampka uvedl, že BMW podala žalobu na společnost, protože karoserie CEO se výrazně podobá modelu X5. "Vůz CEO poškozuje naše práva na ochranu designu a značky," uvedl Lampka. Obdobnou žalobu podala firma i v Itálii a stejné akce chystá i v dalších zemích, kde se prodávají modely X5 i CEO.

Základní model CEO v autosalonech stojí 26 000 eur (přes 622 000 Kč). To je zhruba polovina ceny X5 v Německu.

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.