Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německý superluxus se neprodává, s Maybachem je amen

  18:46aktualizováno  18:46
Německý automobilový koncern Daimler během dvou let ukončí výrobu superluxusních vozů Maybach. Uvedl to generální ředitel společnosti Dieter Zetsche v rozhovoru pro německý list Frankfurter Allgemeine Zeitung. Značka Maybach je již řadu let ztrátová.

Maybach 62S Landaulet | foto: Maybach

"Nemělo by smysl vyvíjet nástupce nynějšího modelu Maybach," řekl v rozhovoru Zetsche. "V luxusním segmentu budeme v budoucnosti plně sázet na na naši klíčovou značku Mercedes-Benz, nejcennější značku luxusních automobilů na světě," napsal podle agentury DPA v dopisu zaměstnancům.

Daimler původně počítal u značky Maybach s prodejem zhruba tisícovky vozů ročně. V posledních letech se však prodej pohyboval pouze kolem 200 automobilů ročně. Daimler oživil tuto značku v roce 2002 poté, co se od roku 1940 nevyráběla.

Němečtí konkurenti Volkswagen a BMW jsou podle agentury Reuters na trhu se superluxusními vozy úspěšnější. Automobilka BMW v letošních prvních třech čtvrtletích zvýšila prodej své značky Rolls-Royce o více než dvě pětiny na 2441 vozů. Prodej automobilů Bentley od Volkswagenu stoupl téměř o třetinu na 4763 vozů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.