Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ducati se čtyřmi kruhy: Audi kupuje italské motorkáře Ducati

  8:55aktualizováno  14:54
Německý výrobce luxusních automobilů Audi potvrdil koupi italského výrobce motocyklů Ducati Motor Holding SpA. Cenu ani žádné další podrobnosti automobilka nezveřejnila. Agentura Reuters však tento týden s odvoláním na zdroje uvedla, že cena se bude pohybovat kolem 860 milionů eur, tedy zhruba 21,3 miliardy Kč.

Ducati Diavel | foto: Ducati

Audi je stejně jako česká Škoda Auto součástí největší evropské automobilky Volkswagen.

Audi uvedlo, že akvizici již schválily dozorčí rady Audi i mateřského Volkswagenu. Audi chce dohodu dokončit co nejrychleji to bude možné, posvětit ji musí ještě antimonopolní úřady.

Akvizice rozšíří nabídku osobních a nákladních vozů Volkswagenu o motocykly. Ducati se stane 12. značkou Volkswagenu, pokud započteme i Porsche, jehož převzetí Volkswagen ještě nedokončil. Audi také posílí v dlouhodobém boji s konkurenční firmou BMW, která kromě luxusních vozů vyrábí také motocykly. Audi je druhým největším výrobcem luxusních vozů na světě za BMW a v příštích deseti letech plánuje BMW předhonit.

Italský Autoblog si všímá, že novou akvizicí pokračuje italské tažení německého koncernu. V roce 1998 koupil Volkswagen výrobce supersportů Lamborghini, loni pak zařadil do svého týmu slavné designstudio Italdesign Giorgetta Giugiara.

Analytici ovšem o významu nákupu Ducati pochybují. Podle nich nemá žádnou ekonomickou nebo průmyslovou logiku a pouze odráží vášeň předsedy představenstva Volkswagenu Ferdinanda Piëcha pro italský design. Pod vedením Piëcha Volkswagen rozšířil své impérium, které nyní zahrnuje vše od úsporných aut pro městský provoz po 40tunové nákladní automobily. Nyní se snaží najít způsob, jak koupit zbývající podíl 50,1 procenta v Porsche a minulý týden automobilka uvedla, že zvýšila majoritní podíl ve výrobci nákladních aut MAN.

Ducati vznikla v roce 1926 jako malá rodinná firma v Borgo Panigale u Boloni, která vyráběla radiové součástky. Postupně se rozrostla na předního světového výrobce motocyklů.

Dosavadní majitel, investiční fond Investindustrial Holdings ovládaný rodinou Bonomi, převzal Ducati v roce 2008 a pomohl firmě vrátit se k zisku poté, co se v roce 2005 ocitla v hluboké krizi. Ducati má nyní 1 100 zaměstnanců. Loni firma prodala 42 000 motocyklů a její příjmy činily 480 milionů eur, což bylo nejvíc v historii. Pro srovnání, Honda, která je největším výrobcem motocyklů na světě, loni prodala více než 16 milionů motorek.

Andrea C. Bonomi, prezident dosavadního vlastníka Investindustrialu říká: “Ducati pod naším vedením velmi vyrostlo. Jsme přesvědčeni, že společnost má ve schopných rukách Audi velmi pozitivní budoucnost, která bude uspokojovat klienty i zaměstnance firmy. Myslíme si, že Audi je nejlepší partner pro pokračováni procesu globalizace, který byl úspěšně odstartován."

V uplynulých letech se totiž Ducati rozjelo do světa. "V roce 2011 otevřela značka výrobnu v Thajsku a zahájila espanzi na významné rychle rostoucí trhy jako je Brazílie, Čína a Indie," uvádí italský Autoblog. Dnes tak 80 procent prodejů uskuteční Ducati mimo Itálii.

Výraznou osobností je nynější šéf Gabriele Del Torchio, kterému Andrea Bonomi přisuzuje hlavní zásluhy za rozvoj značky v posledních letech.

Pod jeho vedením Ducati uvedlo 17 nových modelů. V roce 2010 to byla Multistrada 1200, rok na to Diavel a nejnovějším přírůstkem je model Panigale.

Italský magazín Quattroruote už spekuluje, že stávajícího šéfa Gabriela Del Torchia by mohl nahradit Luca De Meo, nynější šéf marketingu Volkswagenu.

Autoři: ,




Nejčtenější

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Další z rubriky

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Pravnučka zakladatele nejslavnější značky motorek světa Karen Davidson
Tajná láska harleyářů bude v Praze. S bratry se prala o motorku

Karen Davidsonová je celebrita světového formátu, aspoň mezi motorkáři. Pravnučka zakladatele nejslavnější značky motorek světa projede Prahou, samozřejmě na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.