Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Němečtí ekologové brojí proti neomezené rychlosti na dálnicích

aktualizováno 
Poslední bašta řidičů, kteří mohou beztrestně uhánět s plynem přišpendleným k podlaze, je opět ohrožena. Další tažení proti neomezené rychlosti na německých dálnicích vyhlásili ekologové, kteří chtějí jezdit 120.
Lékaři varují: lidské oko dokáže vnímat podněty jen v malých rychlostech

Lékaři varují: lidské oko dokáže vnímat podněty jen v malých rychlostech | foto: Profimedia.cz

Němečtí zelení opět vyrazili do boje proti neomezené rychlosti na tamních dálnicích. Chtějí zavést stodvacetikilometrový limit, který má třeba sousední Švýcarsko.

Podle ekologů by se tak snížily o 30 emise, které auta, svištící na německých "autobahn", vyprodukují. Zastánci omezení dálniční maximálky říkají, že kromě omezení hluku a znečištění by snížení rychlosti přineslo také nižší počet nehod a mrtvých.

Německý ministr dopravy Wolfgang Tiefensee návrh na omezení dálniční rychlosti odmítá. Říká, že je pro snižování exhalací, podobné opatření však prý postrádá smysl.

S myšlenkou omezení rychlosti na dálnici přišel loni v létě také italský ministr dopravy Alessandro Bianchi, ten se také opíral o bezpečnostní důvody.

Silná lobby německých automobilek ještě dodává, že honba za rychlostí vede výrobce k vývoji stále bezpečnějších a lepších aut.

Na obranu závodivých řidičů se postavil i německý list Financial Times Deutschland, napsal, že neomezená dálniční rychlost je pro Němce to samé jako bageta pro Francouze. "Nikdo ve Francii by si neodvolil je o kulturní charakteristiky země připravit," napsal.

Přibližně na třetině německých dálnic je maximální rychlost značkami omezena na 120 kilometrů v hodině, na zbytku dálniční sítě platí pouze doporučená stotřicítka.

Jaká rychlost na dálnici je vůbec bezpečná?
Při určování maximální rychlosti je třeba zohlednit především technické parametry dálnice. Je třeba také mít na mysli nedokonalost člověka. Ne každý řidič má reflexy Michaela Schumachera a je třeba se smířit s tím, že silnice patří i řidičům s méně vyvinutými vlohy k řízení.

Lékaři upozorňují na to, že lidské oko je "zkonstruováno" tak, že bez problémů dokáže reagovat a plnohodnotně vnímat podněty do rychlosti zhruba 50 kilometrů v hodině. Čím rychleji tedy řidič pojede, tím více se musí spoléhat na získané návyky, reflexy, u závodníků na trénink, a také doufat, že nebude muset řešit opravdu krizovou situaci.

Autoři:




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.