Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nemocný diesel dává kouřové signály

aktualizováno 
Zdravý diesel musí -
ať startuje po hodině nebo po dvou měsících - okamžitě naskočit, natvrdo se rozběhnout a běžet. Nejdéle po třech minutách chodu by měl přestat kouřit, nanejvýš při prudkém zvýšení otáček může vypustit malý tmavý obláček. Naopak nepravidelný rozběh svědčí o nedobrém stavu, s dalšími typickými projevy se hlásí jisté závady. V tabulce přinášíme jejich základní přehled.

Projev závady Příčina

namodralý kouř při startu a při začátku jízdy nedostatek paliva, netěsný systém, ucpaný filtr
černý kouř špatně seřízené čerpadlo, špatné vstřikovací trysky
modročerný kouř, je cítit olejem opotřebovaný motor
motor poklapává, klepe, začíná kouřit zadřené vstřiky
motor jde nepravidelně ucpaný filtr, špatně seřízený motor
roste spotřeba, motor je hlučnější zadřené vstřiky
motor je prvních 10 až 15 km hlučnější v nádrži je zřejmě málo paliva, nasál znečištěnou naftu
motor špatně startuje porouchaná žhavicí svíčka, při závadě dvou svíček
většinou motor nenastartuje
motor špatně startuje opotřebovaný motor,
už při teplotě mírně nad nulou který ve větších mrazech nepojede vůbec

Pramen: MF DNES


Autor:




Nejčtenější

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Další z rubriky

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.