Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nenechte se odírat od petrolejářů. Loremu stačí 1,5 litru nafty

  12:30aktualizováno  21:50
Pumpaři mají prozatím o slušné živobytí postaráno, šťastné časy jim však skončí v roce 2009. Na silnice totiž vyrazí loremo - čtyřmístné auto se spotřebou 1,5 litru na sto kilometrů. O litr "žravější" verze GT umí uhánět až 220kilometrovou rychlostí.

Loremo - Loremo - čtyřmístné auto se spotřebou 1,5 litru na sto kilometrů | foto: Loremo

V roce 2000 založený mnichovský malovýrobce představuje nový superekonomický automobil.

Loremo - narozdíl od zbytku automobilového světa - neexperimentuje s alternativními palivy, nebo hybridními způsoby pohonu, ale sází na stále oblíbenější turbodiesel ...ČTĚTE ZDE

Nízké auto, chlubící se koeficientem aerodynamického odporu Cx=0,2, má zajímavou konfiguraci interiéru. Cestující na zadních sedadlech sedí proti směru jízdy, zády k řidiči a spolujezdci. Do minimalistického interiéru nastupují výklopnou přední a zadní částí.

Na rámovou konstrukci s hmotností pouhých 95 kilogramů jsou přimontované plastové díly karoserie. O 450 kilogramů celkové hmotnosti se přední a zadní náprava podělily půl na půl.

Konstruktéři si při honbě za snižováním spotřeby zaměřili na minimalizaci jízdních odporů. Loremo proto dostalo mimo jiné speciální pneumatiky s velmi netradičním rozměrem 105/70 R14.

V nabídce německého spořínka budou dva turbodieselové motory pohánějící zadní kola. Slabší dvouválec s výkonem 15 kW rozjede loremo až na stošedesátku a rozjezd na stokilometrovou rychlost mu trvá 20 sekund. Dvacetilitrová nádrž vystačí na 1300 kilometrů jízdy.

Rozmařilci, kterým nebude vadit průměrná spotřeba 2,7 litru/100 km, pak mohou sáhnout po verzi GT, která s padesátikoňovým tříválcem umí uhánět až 220 km/h, na stovce je za 9 s, váží o dvacet kilo víc a ujede na jednu nádrž o 500 km méně.

Cena úsporného lorema je stanovena na 10 990 euro, závodní verze pak vyjde na 14 990. Základní verze dostane airbagy a autorádio, za příplatek bude palubní počítač, klimatizace, MP3 přehrávač a navigační systém.

Loremo v číslech

Loremo LS

Loremo GT

Motor

2válec turbodiesel

3válec turbodiesel

výkon

15/20 kW/k

36/50 kW/k

max. rychlost

160 km/h

220 km/h

zrychlení 0-100 km/h

20 s

9 s

převodovka

pětistupňová
manuální

pětistupňová
manuální

spotřeba

1,5 l/100 km

2,7 l/100 km

dojezd (nádrž 20 l)

1300 km

800 km

hmotnost

450 kg

470 kg

rozměry (d x š x v)

384 x 136 x 110 cm

Autoři: ,




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.