Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nenechte se odírat od petrolejářů. Loremu stačí 1,5 litru nafty

  12:30aktualizováno  21:50
Pumpaři mají prozatím o slušné živobytí postaráno, šťastné časy jim však skončí v roce 2009. Na silnice totiž vyrazí loremo - čtyřmístné auto se spotřebou 1,5 litru na sto kilometrů. O litr "žravější" verze GT umí uhánět až 220kilometrovou rychlostí.

Loremo - Loremo - čtyřmístné auto se spotřebou 1,5 litru na sto kilometrů | foto: Loremo

V roce 2000 založený mnichovský malovýrobce představuje nový superekonomický automobil.

Loremo - narozdíl od zbytku automobilového světa - neexperimentuje s alternativními palivy, nebo hybridními způsoby pohonu, ale sází na stále oblíbenější turbodiesel ...ČTĚTE ZDE

Nízké auto, chlubící se koeficientem aerodynamického odporu Cx=0,2, má zajímavou konfiguraci interiéru. Cestující na zadních sedadlech sedí proti směru jízdy, zády k řidiči a spolujezdci. Do minimalistického interiéru nastupují výklopnou přední a zadní částí.

Na rámovou konstrukci s hmotností pouhých 95 kilogramů jsou přimontované plastové díly karoserie. O 450 kilogramů celkové hmotnosti se přední a zadní náprava podělily půl na půl.

Konstruktéři si při honbě za snižováním spotřeby zaměřili na minimalizaci jízdních odporů. Loremo proto dostalo mimo jiné speciální pneumatiky s velmi netradičním rozměrem 105/70 R14.

V nabídce německého spořínka budou dva turbodieselové motory pohánějící zadní kola. Slabší dvouválec s výkonem 15 kW rozjede loremo až na stošedesátku a rozjezd na stokilometrovou rychlost mu trvá 20 sekund. Dvacetilitrová nádrž vystačí na 1300 kilometrů jízdy.

Rozmařilci, kterým nebude vadit průměrná spotřeba 2,7 litru/100 km, pak mohou sáhnout po verzi GT, která s padesátikoňovým tříválcem umí uhánět až 220 km/h, na stovce je za 9 s, váží o dvacet kilo víc a ujede na jednu nádrž o 500 km méně.

Cena úsporného lorema je stanovena na 10 990 euro, závodní verze pak vyjde na 14 990. Základní verze dostane airbagy a autorádio, za příplatek bude palubní počítač, klimatizace, MP3 přehrávač a navigační systém.

Loremo v číslech

Loremo LS

Loremo GT

Motor

2válec turbodiesel

3válec turbodiesel

výkon

15/20 kW/k

36/50 kW/k

max. rychlost

160 km/h

220 km/h

zrychlení 0-100 km/h

20 s

9 s

převodovka

pětistupňová
manuální

pětistupňová
manuální

spotřeba

1,5 l/100 km

2,7 l/100 km

dojezd (nádrž 20 l)

1300 km

800 km

hmotnost

450 kg

470 kg

rozměry (d x š x v)

384 x 136 x 110 cm

Autoři: ,


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Čím méně dveří, tím absurdnější cena. To je kupé Range Roveru

Range Rover SV Coupé

Range Rover se vrací ke kořenům. Několika stovkám zákazníků dodá třídveřový model. Právě první generace Range Roveru...

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

Konec dieselů. Volvo S60 Made in USA už je mít nebude

Volvo S60 2018

Volvo v nové šedesátkové řadě nejprve představilo kombík, na sedan přišla řada za půl roku až se slavnostním otevřením...

Najdete na iDNES.cz