Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nenechte se ošidit

  8:56aktualizováno  8:56
* cenu by měl jako první vyslovit prodávající

* kupec by si měl předem ověřit cenu podobných aut jinde.
* cenu by měl jako první vyslovit prodávající

* kupec by si měl předem ověřit cenu podobných aut jinde. Minimální variantou je procházka po okolních autobazarech s poznámkovým blokem a tužkou v ruce. Dosti dobrou představu o reálné ceně toho kterého auta může dát i internet, kde existuje několik databází ojetých vozů na trhu. Dobré je znát tabulkovou cenu konkrétního typu auta, určitého roku výroby, stupně výbavy a typu motoru. Seriózním zdrojem informací je v tomto případě aktuální Ceník firmy Eurotax

* za perspektivní ojetinu odborníci zpravidla považují ojetinu do pěti let stáří, což jsou auta současné, maximálně předcházející generace

* malý vůz by měl najeto do 100 000 kilometrů, u vozů nižší střední a střední třídy je přijatelné i o padesát tisíc kilometrů více

* ojetiny jsou obvykle levnější ve velkých městech než na venkově. To se však týká běžných typů aut. Velké vozy se silnějšími motory lze naopak koupit levněji v oblastech s menšími příjmy obyvatel. Levnější auto, ale s větším rizikem pozdějších komplikací najdete obvykle v menších neznačkových bazarech

* zpravidla jen velmi málo ojeté a málo staré ojetiny nevyžadují další investice. Kupec by měl proto vždy počítat s finanční rezervou, která se obvykle udává jako dvacet procent z ceny kupovaného auta

* při úvahách o koupi daného typu vozu je třeba také brát v úvahu ceny náhradních dílů a vzdálenost od bydliště k příslušnému servisu

* mimořádně výhodná koupě neexistuje. Platí, že čím více výhodná koupě se zdá, tím větší problémy se dají očekávat


Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.