Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Neobvyklá premiéra: Ford ukázal v Barceloně auto, které vám přečte SMS

  12:40aktualizováno  12:40
Barcelona (Od zpravodaje Mobil.cz) - Poněkud neobvyklou světovou premiéru zažil nový Ford B-Max. Jeho hlavní chvíle přijde až v Ženevě, ale vůz s neobvyklou konstrukcí dveří už si ji odbyl na veletrhu Mobile World Congress v Barceloně.

Ford B-Max: premiéra na veletrhu Mobile World Congress v Barceloně | foto: Luděk Vokáč, iDNES.cz

Barcelonský veletrh je největším veletrhem telekomunikační techniky v Evropě a možná i na světě. Mezi mobilními telefony se ale letos objevila i jedna hodně neobvyklá premiéra – Ford zde totiž poprvé odborné veřejnosti ukázal kompaktní minivan B-Max.

Vůz navíc odhalil sám Bill Ford, šéf automobilky a pravnuk jejího zakladatele. Na rozdíl od premiér na stáncích mobilních výrobců navíc nebylo u Fordu příliš mnoho novinářů, takže jsme si nový B-Max mohli prohlédnout poměrně dobře.

Ještě, než se ale budeme věnovat samotnému autu, měli bychom vysvětlit, proč vůbec Ford auto představil na tomto veletrhu. Důvod je prostý, jde totiž o první model, který na evropském trhu dostane technologii Sync, kterou Ford do svých aut připravuje ve spolupráci s Microsoftem.

Systém Sync má dvě roviny. První je vlastně způsob, jak ovládat různé funkce auta nebo připojeného mobilního telefonu hlasem. Auto může být také připojeno na internet a řidič může za jízdy provádět některé úkony, které by jinak byly nemyslitelné. Systém mu například přečte došlou SMS nebo nový e-mail. Řidič přitom nemusí spustit oči z vozovky ani dávat ruce z volantu.

Ford B-Max: premiéra na veletrhu Mobile World Congress v Barceloně

Otázkou je, jak bude systém Sync fungovat v Česku – zatím totiž podporuje 19 jazyků a náš rodný mezi nimi chybí.

I v České republice ale bude plně fungovat druhá část systému Sync, automatický asistent v případě kolize. Vůz díky němu po nehodě automaticky zavolá na tísňovou linku a v lokálním jazyce (tentokrát by čeština podporována měla být) operátorovi oznámí podrobnosti o havárii a aktuální GPS souřadnice auta. Následně systém dovolí spojení s operátorem samotné posádce.

Systém Sync se krom B-Maxu dostane i do dalších modelů Fordu, zanedlouho bude následovat například focus.

Unikátní dveře

Ford je vyvíjel tři roky - čtěte zde

B-MAX a jeho dveře na vlastní oči

Billem Fordem odhalený B-Max na stánku měl bílou barvu, která výrazně kontrastovala s interiérem v černé kůži. Vzhledově atraktivní MPV bude vypadat lépe asi v jiných barvách, ale ani bílá není špatná. Navíc právě v kombinaci s tmavým interiérem dala barva skvěle vyniknout neobvyklé konstrukci, která postrádá středový sloupek mezi dveřmi.

Ford B-Max: premiéra na veletrhu Mobile World Congress v Barceloně

Právě na mechanismus dveří jsme se při zkoumání auta nejvíce zaměřili. V karoserii na první pohled zaujmou masivní oka, do kterých se po zavření dveře auta doslova zaháknou. Pozornost přitáhne i samotný silný profil dveří a asi dvaceticentimetrové černé lišty, které při zavřených dveřích dosedají přes sebe.

Fotogalerie

Auto s otevřenými dveřmi působí opravdu neobvyklým dojmem. Vstupní otvor je královský, na druhou stranu nastupování na zadní sedadla by asi mohlo být ještě pohodlnější, pokud by se zadní dveře daly odsunout o kousek víc.

Otevřené dveře dávají B-Maxu dojem ohromující prostornosti, jenže posádka bude pochopitelně jezdit s dveřmi zavřenými. 

První dojem je takový, že B-Max nebude nejprostornějším vozem svého segmentu, nedostatkem místa ale posádka určitě trpět nebude. Ford se však chlubí tím, že jeho vůz bude rozhodně nejúspornějším v segmentu.





Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.