Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Neoriginální díly jsou pro stará auta

aktualizováno 
Automobilové náhradní díly z druhovýroby mají někdy třeba jen třetinovou cenu originálů, ovšem odborníci je doporučují pouze pro omezené využití.
Automobilové náhradní díly z druhovýroby mají někdy třeba jen třetinovou cenu originálů, ovšem odborníci je doporučují pouze pro omezené využití. K tématu se v minulosti v MF DNES vyjádřili tři znalci, z jejichž názorů vybíráme některé myšlenky.

PETR SVOBODA, obchodník s novými i jetými automobily, majitel diesel-servisu v Plzni: "Neoriginální díly patří až do vozu, který je starší než tři roky nebo absolvoval přes 100 tisíc kilometrů. Pokud se jedná o automobil u prvního majitele a v perfektním stavu, tak neradím přemýšlet o neoriginálních součástkách, byť je auto starší a třeba má i najeto víc kilometrů. Majitel by totiž byl sám proti sobě, neboť díl od náhradního výrobce téměř vždy vydrží méně než originál. Jestli jsou někde součásti z druhovýroby zvlášť rizikové, tak je to u vstřikovacích čerpadel vznětových motorů. Pokud vlastník nehodlá vůz v nejbližší době prodat, tak by měl bez váhání sáhnout po jistotě originálního kusu. Jestli ale auto brzy nabídne bazaru, tak je pro něj originální díl zbytečným výdajem."

JOSEF HODEK, autoklempíř a majitel servisu v Plzni: "Díl od náhradního výrobce patří opravdu jen do starších a již více jetých vozů. Pokud si ale zákazník přeje levnější zboží, tak mu vyhovím. Ovšem řemeslnická čest se ve mně bouří. Vždyť například na blatnících je rozdíl vidět na dálku, neboť neoriginální kus karosář nenapasuje stejně jako originál. Další kapitolou je životnost - na klempířských komponentech se někdy projeví už tři zimy. Existují ale výjimky. Bez rozpaků použiji neoriginální pryžové díly, stejně dobrou zkušenost mám s chladiči z druhovýroby. Bez omezení a zcela jednoznačně doporučuji levnější součástky lidem, kteří mají auta v hodnotě kolem padesáti tisíc korun. Ta mají před sebou posledních pár sezon a drahé opravy ztrácejí smysl."

ROMAN REŠ, opravář automobilů v Plzni: "Zásadně odmítám díly z druhovýroby pro brzdy a části, které mají bezprostřední vliv na chod motoru a bezpečnost jízdy. Nebránil bych se jejich použití při klempířských opravách méně hodnotných automobilů, bez problémů bývají některé elektrosoučásti, dokonce i alternátory či startéry."
Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.