Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nepořádku na silnicích přibývá a mnozí řidiči na to doplatí

aktualizováno 
Je to jeden z typických znaků poslední doby: na zdejších silnicích přibývá nepořádku. Řidič by v té souvislosti měl vědět, že pokud narazí například do pneumatiky pocházející z defektu nákladního auta nebo havaruje kvůli větvím, které na silnici spadnou ze stromů, dočká se náhrady škody od pojišťovny většinou jen v případě, že má uzavřenou havarijní pojistku. "Z povinného ručení pojišťovna neplatí za opravu auta v případech, že je viník nehody neznámý," říká Martina Jiřičková z České pojišťovny. Peníze by však řidič bez havarijního pojištění dostal v případě, že by třeba při nárazu do roztržené pneumatiky zaregistroval značku nákladního auta, ze kterého pochází. Ale taková představa je asi bláhová: v kritické situaci, kdy se před očima náhle objeví nečekaná překážka, si řidič těžko zaregistruje a zapamatuje kombinaci písmen a čísel na vozidle jedoucím před ním. "Pneumatiky z náklaďáků se hlavně na dálnicích objevují každou chvíli a uznávám, že je to občas o život," připouští Vratislav Kerpl ze Správy a údržby dálnic v Mirošovicích, která pečuje o jeden z nejvytíženějších dálničních úseků v zemi. A když má řidičům poradit, jak na takový problém reagovat? "Nejlepší je zastavit u oranžové hlásky a dát nám o tom vědět nebo z mobilu vytočit linku 158," uvádí Vratislav Kerpl. A zdůrazňuje, že zastavit, vystoupit z vozu a chodit po dálnici odborníci na bezpečnost dopravy lidem nedoporučují. "Většinou praskají běhouny protektorovaných kol kamionů. Nepamatuji si, že bych viděl samo od sebe prasklé kolo z osobního auta," tvrdí Aleš Langer ze zlínské firmy Barum Continental. Situace s náhradou škody v podobných situacích se mění, když se podaří zjistit, kdo silnici znečistil nebo tam překážku způsobil. "Pokud třeba nechají nepořádek na vozovce pracovníci konkrétního zemědělského družstva nebo nepořádky zůstaly na silnici například týden, což byla dostatečně dlouhá doba k úklidu, lze vymáhat náklady na opravu vozidla u takových institucí," radí Martina Jiřičková z České pojišťovny.
Autor:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.