Tažné lano pomůže v zimě i při poruše
Nebylo a není součástí povinné výbavy, jakkoli jde o jednu z nejužitečnějších položek, kterou lze v autě mít. Lano vybírejte dobře (drahé nerovná se kvalitní), nemálo prodávaných lan nestojí za nic. Ohlídejte si hlavně napojení oček k lanu a celkovou únosnost materiálu, který by měl ideálně být elastický.
Ať už uváznete ve sněhu, nebo přes noc napadá půl metru a ještě vám výjezd z místa na parkovišti zahrnou silničáři, či třeba zůstanete částečně mimo silnici (např. po úhybném manévru při hrozícím střetu se zvěří sjedete dvěma koly do příkopu bez jakýchkoli jiných škod), bude lano k nezaplacení. Totéž v případě poruchy, kdy je to do servisu jen kousek a nemá smysl čekat na odtah.
Navíc jej lze použít i k dodatečnému uchycení nákladu (na střeše, vozíku). Možnost odtahu je nedocenitelná při poruše na dálnici (pokud vám někdo pomůže) – co nejdříve se dostat z dosahu projíždějící dopravy vám může zachránit auto i život. O nehodách tohoto druhu na dálnici jistě již slyšel každý. Lano, alternativně kvalitní kurta, není sice úplně malé, ale pokud jej vybalíte z neskladného obalu, místo v kufru (nebo pod podlážkou) se pro něj snadno najde.
Pozor: některé typy automatických převodovek tažení na laně nesnášejí zcela (i jen pár metrů může převodovku nenávratně poškodit), některé nezvládnou delší trasy na laně (chlazení ústrojí).