Startovací kabely musíme si pomáhat
Nejlepší ochranou proti vybití baterie je prevence. I akumulátor, který se chová zcela standardně, může být ve skutečnosti na konci životnosti.
Doporučujeme si před zimní sezonou nechat zkontrolovat baterii v servisu neinvazivním zátěžovým testem. Ale i pokud je baterie v sebelepším pořádku a třeba vaše dítko nechá svítit čtecí lampičku, nebo zapomenete zapnutá parkovací světla, může se snadno stát, že nenastartujete. Auto sice lze roztáhnout na laně nebo roztlačit (obojí dá dost práce, speciálně u dieselu, novějším vozům navíc podobné úkony dost škodí), ale kabely jsou výrazně elegantnější řešení.
Navíc jimi můžete pomoci ostatním, trvá to chviličku, nic vás to nestojí a dobrý skutek je na světě. Kupte si solidní kabely s větším průřezem a nezapomeňte, že během startování postiženého vozu je lepší, když má „donor“ vyšší otáčky (stačí cca 1500 – 2000 ot./min.). Kabely u většiny vozů se vejdou do prostoru rezervy (někdy i do prolisu v ráfku ocelové rezervy) a bývají baleny v kruhovém obalu na zip – ten se dobře vejde i do kapsy na opěradle přední sedačky.
Pozor: Je jich sice minimum, ale některé vozy jsou s „externí dodávkou“ proudu přes kabely nekompatibilní. Pokud má vaše auto dva akumulátory (např. hlavní pod kapotou a ještě jeden menší v kufru), a/nebo pracuje s dvěma okruhy napětí, na kabely zapomeňte. A to jak na startování, tak pomáhání ostatním. Totéž platí u většiny hybridů.