Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nerovný crashtest: osobní auto proti kamionu

  17:25aktualizováno  31. října 12:26
Když osobní auto zezadu narazí do kamionu, řidič i spolujezdec nemají moc šancí na přežití. A nezmění to ani nová legislativa, která začne platit příští rok.

Crashtest: Osobní auto proti kamionu | foto: ADAC

Kamionům přikazuje používat v zadní části zábranu, která má zamezit  při nehodě podjetí osobního auta.

Důkazem špatného zákona a tragických důsledků takových střetů je test německého autoklubu ADAC, který simuloval náraz osobního vozu v rychlosti 56 km/h.

Crash test ukázal, že zákony Evropské unie vyžadovaná bariéra nebude moc účinná.

Zkušebna autoklubu v Landsbergu byla svědkem nerovného souboje. Osobní auto, které mělo ještě daleko například k dálniční rychlosti přes sto kilometrů v hodině, se doslova zavrtalo do zádě kamionu.

To, co se dělo se střechou osobního auta, připomínalo otvírání krabičky sardinek. Testovací figurína zastupující řidiče vrazila hlavou do návěsu a spolujezdec se hlavou střetl se zádí nákladního vozu. Airbagy ani bezpečnostní pásy nic nesvedly, šance na přežití jsou v takovém případě nulové.

ADAC konstatoval, že zábrana, která má dole vzadu na kamionu zabránit tomu, aby nižší auto návěs podjelo, je s rozměry stanovenými novým zákonem k ničemu.

VIDEA


Kamion BEZ bariéry
proti podjetí

 
Kamion S bariérou
proti podjetí

Autoři:




Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.