Crashtest: Osobní auto proti kamionu | foto: ADAC

Nerovný crashtest: osobní auto proti kamionu

  • 63
Když osobní auto zezadu narazí do kamionu, řidič i spolujezdec nemají moc šancí na přežití. A nezmění to ani nová legislativa, která začne platit příští rok.

Kamionům přikazuje používat v zadní části zábranu, která má zamezit  při nehodě podjetí osobního auta.

Důkazem špatného zákona a tragických důsledků takových střetů je test německého autoklubu ADAC, který simuloval náraz osobního vozu v rychlosti 56 km/h.

Crash test ukázal, že zákony Evropské unie vyžadovaná bariéra nebude moc účinná.

Zkušebna autoklubu v Landsbergu byla svědkem nerovného souboje. Osobní auto, které mělo ještě daleko například k dálniční rychlosti přes sto kilometrů v hodině, se doslova zavrtalo do zádě kamionu.

To, co se dělo se střechou osobního auta, připomínalo otvírání krabičky sardinek. Testovací figurína zastupující řidiče vrazila hlavou do návěsu a spolujezdec se hlavou střetl se zádí nákladního vozu. Airbagy ani bezpečnostní pásy nic nesvedly, šance na přežití jsou v takovém případě nulové.

ADAC konstatoval, že zábrana, která má dole vzadu na kamionu zabránit tomu, aby nižší auto návěs podjelo, je s rozměry stanovenými novým zákonem k ničemu.

VIDEA


Kamion BEZ bariéry
proti podjetí

 
Kamion S bariérou
proti podjetí