Kamionům přikazuje používat v zadní části zábranu, která má zamezit při nehodě podjetí osobního auta.
Důkazem špatného zákona a tragických důsledků takových střetů je test německého autoklubu ADAC, který simuloval náraz osobního vozu v rychlosti 56 km/h.
Crash test ukázal, že zákony Evropské unie vyžadovaná bariéra nebude moc účinná.
Zkušebna autoklubu v Landsbergu byla svědkem nerovného souboje. Osobní auto, které mělo ještě daleko například k dálniční rychlosti přes sto kilometrů v hodině, se doslova zavrtalo do zádě kamionu.
To, co se dělo se střechou osobního auta, připomínalo otvírání krabičky sardinek. Testovací figurína zastupující řidiče vrazila hlavou do návěsu a spolujezdec se hlavou střetl se zádí nákladního vozu. Airbagy ani bezpečnostní pásy nic nesvedly, šance na přežití jsou v takovém případě nulové.
ADAC konstatoval, že zábrana, která má dole vzadu na kamionu zabránit tomu, aby nižší auto návěs podjelo, je s rozměry stanovenými novým zákonem k ničemu.
VIDEA | |