Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nerovný střet: crash test Audi Q7 s Fiátkem 500

aktualizováno 
Na fotkách z tohoto crash testu to vypadá, jako by Audi Q7 otevřelo svou velkou tlamu v podobě kapoty motoru a začalo polykat jednohubku neboli malého Fiata 500.

Fiat 500 versus Audi Q7 | foto: ADAC

Taková symbolika bohužel nemá daleko k pravdě. Když velké SUV narazí do minivozu, obr prcka nebezpečně převálcuje. Vyplývá to z testu německého autoklubu ADAC.

Audi Q7 VR6 FSI (hmotnost 2 370 kg,
crashtest EuroNCAP: 4**** za ochranu posádky)

versus

Fiat 500 1,2 Pop (940 kg,
crashtest EuroNCAP: 5***** za ochranu posádky)


Jeho výsledek říká, že při srážce malého a lehkého auta s velkým SUV se posádka v tomto případě Fiatu 500 ocitá ve velkém nebezpečí. Přestože malý fiat patří podle jiných crash testů Euro NCAP k nejbezpečnějším autům své kategorie.

Když však narazí na Audi Q7 nebo jiné podobně robustní auto, dojde k nerovnému střetu.

Obě auta jela v okamžiku nárazu rychlostí 56 kilometrů v hodině.

Přestože karoserie Fiatu 500 prokázala v crash testu určitou odolnost, posádka uvnitř fiátku je i tak vystavena obrovskému tlaku.

Crash test ukázal, že hlavový i kolenní airbag italského vozu nemohl snést velká zatížení z nárazu do mnohem větší překážky. Ani airbag ve volantu nebyl dostatečnou ochranou.

Figurína zastupující řidiče narazila hlavou do předního sloupku a hrudníkem do volantu. Na její šíji naměřili technici autoklubu ADAC tak velké síly, že by byl život řidiče vážně ohrožen. 

Velká poranění by neminula ani nohy a pánev řidiče. Autoklub je dává za vinu tuhým podélným nosníkům Audi Q7, které se při crash testu zavrtalo do malého fiatu.

Za zvláště tragické pak ADAC považuje, že by bez zranění nevyvázly ani děti usazené na zadních sedadlech Fiatu 500. Naproti tomu posádka z audi by ze střetu vyvázla s nanejvýš malými poraněními.

Důvod, proč dopadl test pro posádky obou vozů tak odlišně, spočívá ve zhruba dvojnásobné hmotnosti velkého SUV. Ale svou roli sehrává také skutečnost, že se u Audi udělalo příliš málo pro to, aby podobný střet dopadl lépe. Míní zástupci ADAC.

Na vině je prý konstrukce čelní části modelu Q7, která by měla umět lépe pohltit energii vzniklou při nárazu. Což by bylo výhodné i pro posádku jedoucí v testovaném audi. Ne vždy je totiž protivníkem při havárii malé auto.

Technici z ADAC si myslí, že by se tímto problémem měli zabývat také v dalších automobilkách, kde vyrábějí podobně velká auta. Vyzývají zákonodárce, aby od výrobců velkých SUV vyžadovali větší ohled k menším autům. A aby zavedli povinné provádění podobných crash testů.

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.