Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Neškodný fetiš

  17:25aktualizováno  17:25
Doslova a do písmene elektrizující sporťák dovezla do Paříže monacká mikroautomobilka Venturi. Perverzní zážitky, které jméno slibuje - Fétish, se nekonají. Latex, kůži, řetězy... ničím podobným auto neoplýva. Zákazník, který si jej koupí ale "trochu jiný" být musí.
Venturi Fétish

Venturi Fétish - Sportovní ambice tomuto 3887 mm dlouhému, 1884 mm širokému a 1200 mm vysokému roadsteru nechybí. | foto: Venturi

Zaprvé musí mít více než půl milionu euro, přesněji 540 000 (17,6 milionu korun). A zadruhé bude muset být ochoten je za Venturi Fétish zaplatit.

Fétish je tím pravým autem pro ty nejexcentričtější povahy. Je dostatečně jedinečný, a nejen že "jinak" vypadá, on i jezdí na něco jiného než všichni ostatní.

U Venturi se totiž rozhodli zbořit mýtus, že elektromobil může pohánět jen něco malého, nevzhledného a vhodného nanejvýš k rozvážení novin, mléka a zeleniny po ucpaných ulicích měst.

Podle výrobce je Venturi Fétish první sériově (velikost série je ovšem "ve hvězdách") vyráběný elektrosporťák na světě. Výroba probíhá ručně a přesně podle přání a požadavků zákazníků. Důležité je, že má všechny homolagace a je tedy plně připraven do provozu.

Sportovní ambice tomuto 3887 mm dlouhému, 1884 mm širokému a 1200 mm vysokému roadsteru nechybí. To co se skrývá pod mordočernou karoserií totiž pochází ze světa čistokrevných formulí.

Má hliníkový rám a na něm připevněné agragáty. Karoserie je z uhlíkových vláken a deformační zóny jsou vyplněny hliníkovým materiálem se strukturou včelí plástve. Přední náprava má klasické schéma McPherson, zadní je pak víceprvková (multilink).

Kotoučové brzdy na obou kolech krotí vpředu osmnácti a vzadu devatenáctipalcová kola.

... jako mobil v kapse
Stejnou energii a stejnou technologii, jako má mobil ve vaší kapse, využívá fétish. Sto Li-ion článků s kapacitou 58 kWh je uložených do "T" ve střední části auta. Je tak zajištěno to správné rozložení vah. Auto se díky němu chová jako klasický sporťák s motorem uloženým před zadní nápravou (uprostřed-vzadu). Elektromotor disponující výkonem 180 kW a 220 Nm bude s 1100 kg lehkým sporťákem (350 připadá na baterie) pořádně cvičit.

Maximální rychlost bude zklamáním pro ty, kteří namísto svištění v zatáčkách raději pokořují rychlostní rekordy. Činí něco přes 170 km/h. Ovšem 4,5 sekundy postačující k zrychlení z 0 na stovku už přesvědčí každého že fétish není "pro slečinky".

Na "plnou" ujede fétish přes 350 kilometrů. Nabíjení 80 ampérovým proudem trvá 3,5 hodiny, zastrčíte-li kabel do zásuvky v obýváku, budou se baterie do plné formy dostávat 16,5 hodiny.

Jako hlavní odbytiště své "elektrické myši" Venturi vidí severoamerický a japonský trh. V Evropě bude nejlépe k sehnání v Paříži, Londýně a Monte Carlu.

O tom, jestli auto dostojí jménu a bude dávat svému majiteli elektrošoky se tisková zpráva nezmiňuje.

Autoři: ,




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.