Venturi Fétish

Venturi Fétish - Sportovní ambice tomuto 3887 mm dlouhému, 1884 mm širokému a 1200 mm vysokému roadsteru nechybí. | foto: Venturi

Neškodný fetiš

  • 31
Doslova a do písmene elektrizující sporťák dovezla do Paříže monacká mikroautomobilka Venturi. Perverzní zážitky, které jméno slibuje - Fétish, se nekonají. Latex, kůži, řetězy... ničím podobným auto neoplýva. Zákazník, který si jej koupí ale "trochu jiný" být musí.

Zaprvé musí mít více než půl milionu euro, přesněji 540 000 (17,6 milionu korun). A zadruhé bude muset být ochoten je za Venturi Fétish zaplatit.

Fétish je tím pravým autem pro ty nejexcentričtější povahy. Je dostatečně jedinečný, a nejen že "jinak" vypadá, on i jezdí na něco jiného než všichni ostatní.

U Venturi se totiž rozhodli zbořit mýtus, že elektromobil může pohánět jen něco malého, nevzhledného a vhodného nanejvýš k rozvážení novin, mléka a zeleniny po ucpaných ulicích měst.

Podle výrobce je Venturi Fétish první sériově (velikost série je ovšem "ve hvězdách") vyráběný elektrosporťák na světě. Výroba probíhá ručně a přesně podle přání a požadavků zákazníků. Důležité je, že má všechny homolagace a je tedy plně připraven do provozu.

Sportovní ambice tomuto 3887 mm dlouhému, 1884 mm širokému a 1200 mm vysokému roadsteru nechybí. To co se skrývá pod mordočernou karoserií totiž pochází ze světa čistokrevných formulí.

Má hliníkový rám a na něm připevněné agragáty. Karoserie je z uhlíkových vláken a deformační zóny jsou vyplněny hliníkovým materiálem se strukturou včelí plástve. Přední náprava má klasické schéma McPherson, zadní je pak víceprvková (multilink).

Kotoučové brzdy na obou kolech krotí vpředu osmnácti a vzadu devatenáctipalcová kola.

... jako mobil v kapse
Stejnou energii a stejnou technologii, jako má mobil ve vaší kapse, využívá fétish. Sto Li-ion článků s kapacitou 58 kWh je uložených do "T" ve střední části auta. Je tak zajištěno to správné rozložení vah. Auto se díky němu chová jako klasický sporťák s motorem uloženým před zadní nápravou (uprostřed-vzadu). Elektromotor disponující výkonem 180 kW a 220 Nm bude s 1100 kg lehkým sporťákem (350 připadá na baterie) pořádně cvičit.

Maximální rychlost bude zklamáním pro ty, kteří namísto svištění v zatáčkách raději pokořují rychlostní rekordy. Činí něco přes 170 km/h. Ovšem 4,5 sekundy postačující k zrychlení z 0 na stovku už přesvědčí každého že fétish není "pro slečinky".

Na "plnou" ujede fétish přes 350 kilometrů. Nabíjení 80 ampérovým proudem trvá 3,5 hodiny, zastrčíte-li kabel do zásuvky v obýváku, budou se baterie do plné formy dostávat 16,5 hodiny.

Jako hlavní odbytiště své "elektrické myši" Venturi vidí severoamerický a japonský trh. V Evropě bude nejlépe k sehnání v Paříži, Londýně a Monte Carlu.

O tom, jestli auto dostojí jménu a bude dávat svému majiteli elektrošoky se tisková zpráva nezmiňuje.

,

Elektromobil