Nespokojený majitel nechal rozmlátit kladivy svoje Maserati Quattroporte na mezinárodní automobilové výstavě ve městě Čching-tao v jihovýchodní části provincie Šan-tung na pobřeží Žlutého moře.
Demolice proběhla přímo před výstavní halou, aby se celé akci dostala náležitá pozornost. Jeden z mužů, který se na ničení podílel, řekl, že majitel si přál zničit vůz v hodnotě osmi a půl milionu korun na protest proti špatnému poprodejnímu servisu místního dealera a také chování pojišťovny.
Muži s kladivy nakonec rozbili hlavně okna a kapotu, jinak vůz zůstal poměrně zachovalý. Později se u něj objevil i majitel, muž nechávající si říkat Wang, který tvrdí, že problémy s dealerem začaly už v roce 2011, kdy mu servis naúčtoval při opravě nový náhradní díl, ale přitom použil starou součástku. Pojišťovna se prý postavila za dealera. Od té doby vedl s prodejcem dopisovou válku, která nakonec skončila zničením automobilu.
Wang se prý nechal inspirovat akcí z roku 2011, kdy Číňan Han Nan z města Čching-tao nechal na veřejnosti rozmlátit kladivy své černé Lamborgini Gallardo, které koupil z druhé ruky.
I on se musel potýkat se špatným servisem ze strany automobilky. Mechanici nejen že nevyřešili původní závadu, ale vůz ještě víc poškodili. Se stížnostmi neuspěl ani u ředitele servisu, ani u šéfa automobilky Stephana Winkelmannova, a proto na gallardo pustil kladiva.
Číňané si často stěžují na přístup firem z Ameriky a Evropské unie, hlavně co se týká luxusních značek a jejich servisu. Na přístup renomovaných značek poukázala z jiné stránky i nedávno zveřejněná zpráva finanční skupiny AllianceBernstein z Wall Streetu, která nechala detailně prozkoumat kvalitu čínského automobilového průmyslu.
Ze zprávy vyplývá, že Číňané za světovou konkurencí zaostávají nejméně o deset let, velký podíl na tom mají podle zprávy mít ovšem i světoví výrobci, kteří s Čínou uzavřeli smlouvy o vzájemné spolupráci, ale své závazky téměř neplní. Přečtěte si: Čínské automobilky jsou za světem deset let pozadu, ale šlapou na plyn