Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nespokojený zákazník chce úplně jiné mondeo

  11:59
Tři čtvrtě milionu korun nejsou malé peníze. Když je člověk vloží do nejpomíjivější investice, osobního automobilu, a ještě mu ten vůz prakticky neslouží, právem se zlobí a hojí se na prodejci.


Petr Valenta z Brna si koupil před dvěma roky za 735 tisíc korun nový Ford Mondeo kombi. Těšil se z pocitu, že sice zaplatil dost peněz, ale koupil kvalitu a bezpečnost. Dodnes vyřizuje reklamace stále dokola.

"Problémy mě stíhaly hned od první garanční prohlídky po ujetí dvaceti tisíc kilometrů," konstatuje dnes Petr Valenta. To už má v ruce tlustou složku s korespondencí. Nejprve se u jeho nového vozu projevil problém na přední nápravě. Prodejce jej tehdy řešil promptně částečnou výměnou.

"Říkali mi, že to byla vada, která se projevila už u více aut. Prý nevydržela provoz na českých rozbitých silnicích," vzpomíná Valenta.

Problém nebyl jeden

Jenomže problémem s nápravou to neskončilo. Kromě toho, že se podezřelé zvuky od předních kol ozývaly pořád, před vypršením roční záruční lhůty byl pan Valenta zpátky u prodejce.

Hlásil mu technické potíže s elektrickým stahováním oken, centrálním zamykáním, hlučným volnoběhem, opět s přední nápravou... "No a od té doby je auto prakticky permanentně opravováno," shrnuje smutnou historii Petr Valenta.

Za měsíce, kdy měl vůz k dispozici, s ním jako podnikatel stačil najezdit celkem čtyřicet tisíc kilometrů. "Přeju si, aby tahle nepříjemná záležitost už skončila. Samozřejmě. Ale současně chci, aby na konci té věci byl spokojený zákazník," říká ředitel dealerské firmy Lubomír Hartman.

V jeho servisu Valentovu mondeu vyměnili postupně motor, setrvačník, převodovku a spojku. "Je pravda, že kvůli jakémusi logistickému problému - ale to byla výjimka - jsme na jeden náhradní díl čekali tři měsíce, ale celou tu dobu měl zákazník zapůjčen náhradní vůz - také nový Ford Mondeo," snaží se dokladovat dobrou vůli k řešení ředitel Hartman.

Ztracená důvěra

Když naposled prodejce vyzval zákazníka, aby přistavil vůz do servisu, protože veškeré náhradní díly už jsou k dispozici a reklamaci zcela jistě ukončí, pan Valenta mondeo do dílny už nepřivezl.

"Ztratil jsem v ně jakoukoliv důvěru. Teď už mě zajímá jedině dvojí možné řešení: buď mi vrátí peníze, anebo mi dají úplně nové auto," říká Petr Valenta pevně. Vytahuje přitom dopis od ředitele Hartmana, ve kterém mu dealer nabízí odkup sporného auta a slevu na nové.

Při krátkém přepočítání vychází, že by k takovému řešení musel Petr Valenta pár desítek tisíc doplatit. "To z principu nechci, není to moje chyba," tvrdí roztrpčený majitel mondea. Lubomír Hartman se ve své kanceláři zatím probírá dopisy, v nichž podle toho, jak se situace vyvíjela, panu Valentovi předkládal další a další návrhy řešení.

Je tu i korespondence se zástupcem dovozce všech nových fordů do republiky: "...jsme připraveni původní vůz vykoupit za velmi dobrou cenu a prodat panu Valentovi nový s odpočtem DPH a slevou 20 %.

To je nabídka víc než vstřícná; věřím, že zákazníkovi bude vyhovovat a že nadále bude se svým Fordem Mondeo naprosto spokojen," uvádí se v textu podepsaném tiskovým manažerem Fordu ČR Martinem Linhartem.

Výrobce je mimo spor

Právní zástupkyně reklamující strany Zuzana Malaníková byla v celé kauze sice optimistkou, ale... "Kdyby bylo došlo na soudní spor, opřeli bychom se o obchodní zákoník. Dosáhli bychom pro pana Valentu satisfakce.

Ale jsem si jista, že by to dost dlouho trvalo a nebylo by to pro něho úplně zadarmo," zvažuje nahlas šance advokátka Malaníková. Má za to, že by se projednávání protahovalo na opakovaných výměnách soudních znalců, na vypočítávání služeb náhradních aut pro pana Valentu a na kalkulaci reálné zbytkové ceny původního mondea.

 "Mně je v podstatě toho prodejce líto. Ve skutečnosti by to měl být spor s výrobcem. Ale my bychom případně žalovali protistranu z uzavřené kupní smlouvy," říká Malaníková.

Dopadne to dobře?

V současnosti to vypadá, že konec celé aféry je už pomalu na spadnutí. "Zvýšíme o pětadvacet tisíc korun výkupní cenu toho reklamovaného auta a se všemi dalšími výhodami to pro pana Valentu vyjde tak, že vlastně dostane prakticky bez doplatku nový vůz," shrnuje poslední nabídku ředitel Hartman.

Znovu opakuje, že chce už jen jediné: spokojeného Petra Valentu, jezdícího pěkně v mondeu. "Víte, Brno je dost malé na to, aby si to lidé řekli," vysvětluje svou úpornou snahu o řešení Hartman. Ani jemu se k soudu nechce. "No... To už asi jo," předjímá své konečné rozhodnutí o poslední nabídce Petr Valenta.

V celém případu zůstává poslední neznámá - co bude s nekonečně reklamovaným vozem? O jeho budoucnosti má jasno ředitel Hartman: "Po poslední opravě bude v pořádku. Prodáme ho jako mírně ojeté."

Ford Mondeo kombi Core 2.0 TDDi

Autoři:
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...