Nespokojený zákazník chce úplně jiné mondeo

  11:59aktualizováno  11:59
Tři čtvrtě milionu korun nejsou malé peníze. Když je člověk vloží do nejpomíjivější investice, osobního automobilu, a ještě mu ten vůz prakticky neslouží, právem se zlobí a hojí se na prodejci.


Petr Valenta z Brna si koupil před dvěma roky za 735 tisíc korun nový Ford Mondeo kombi. Těšil se z pocitu, že sice zaplatil dost peněz, ale koupil kvalitu a bezpečnost. Dodnes vyřizuje reklamace stále dokola.

"Problémy mě stíhaly hned od první garanční prohlídky po ujetí dvaceti tisíc kilometrů," konstatuje dnes Petr Valenta. To už má v ruce tlustou složku s korespondencí. Nejprve se u jeho nového vozu projevil problém na přední nápravě. Prodejce jej tehdy řešil promptně částečnou výměnou.

"Říkali mi, že to byla vada, která se projevila už u více aut. Prý nevydržela provoz na českých rozbitých silnicích," vzpomíná Valenta.

Problém nebyl jeden

Jenomže problémem s nápravou to neskončilo. Kromě toho, že se podezřelé zvuky od předních kol ozývaly pořád, před vypršením roční záruční lhůty byl pan Valenta zpátky u prodejce.

Hlásil mu technické potíže s elektrickým stahováním oken, centrálním zamykáním, hlučným volnoběhem, opět s přední nápravou... "No a od té doby je auto prakticky permanentně opravováno," shrnuje smutnou historii Petr Valenta.

Za měsíce, kdy měl vůz k dispozici, s ním jako podnikatel stačil najezdit celkem čtyřicet tisíc kilometrů. "Přeju si, aby tahle nepříjemná záležitost už skončila. Samozřejmě. Ale současně chci, aby na konci té věci byl spokojený zákazník," říká ředitel dealerské firmy Lubomír Hartman.

V jeho servisu Valentovu mondeu vyměnili postupně motor, setrvačník, převodovku a spojku. "Je pravda, že kvůli jakémusi logistickému problému - ale to byla výjimka - jsme na jeden náhradní díl čekali tři měsíce, ale celou tu dobu měl zákazník zapůjčen náhradní vůz - také nový Ford Mondeo," snaží se dokladovat dobrou vůli k řešení ředitel Hartman.

Ztracená důvěra

Když naposled prodejce vyzval zákazníka, aby přistavil vůz do servisu, protože veškeré náhradní díly už jsou k dispozici a reklamaci zcela jistě ukončí, pan Valenta mondeo do dílny už nepřivezl.

"Ztratil jsem v ně jakoukoliv důvěru. Teď už mě zajímá jedině dvojí možné řešení: buď mi vrátí peníze, anebo mi dají úplně nové auto," říká Petr Valenta pevně. Vytahuje přitom dopis od ředitele Hartmana, ve kterém mu dealer nabízí odkup sporného auta a slevu na nové.

Při krátkém přepočítání vychází, že by k takovému řešení musel Petr Valenta pár desítek tisíc doplatit. "To z principu nechci, není to moje chyba," tvrdí roztrpčený majitel mondea. Lubomír Hartman se ve své kanceláři zatím probírá dopisy, v nichž podle toho, jak se situace vyvíjela, panu Valentovi předkládal další a další návrhy řešení.

Je tu i korespondence se zástupcem dovozce všech nových fordů do republiky: "...jsme připraveni původní vůz vykoupit za velmi dobrou cenu a prodat panu Valentovi nový s odpočtem DPH a slevou 20 %.

To je nabídka víc než vstřícná; věřím, že zákazníkovi bude vyhovovat a že nadále bude se svým Fordem Mondeo naprosto spokojen," uvádí se v textu podepsaném tiskovým manažerem Fordu ČR Martinem Linhartem.

Výrobce je mimo spor

Právní zástupkyně reklamující strany Zuzana Malaníková byla v celé kauze sice optimistkou, ale... "Kdyby bylo došlo na soudní spor, opřeli bychom se o obchodní zákoník. Dosáhli bychom pro pana Valentu satisfakce.

Ale jsem si jista, že by to dost dlouho trvalo a nebylo by to pro něho úplně zadarmo," zvažuje nahlas šance advokátka Malaníková. Má za to, že by se projednávání protahovalo na opakovaných výměnách soudních znalců, na vypočítávání služeb náhradních aut pro pana Valentu a na kalkulaci reálné zbytkové ceny původního mondea.

 "Mně je v podstatě toho prodejce líto. Ve skutečnosti by to měl být spor s výrobcem. Ale my bychom případně žalovali protistranu z uzavřené kupní smlouvy," říká Malaníková.

Dopadne to dobře?

V současnosti to vypadá, že konec celé aféry je už pomalu na spadnutí. "Zvýšíme o pětadvacet tisíc korun výkupní cenu toho reklamovaného auta a se všemi dalšími výhodami to pro pana Valentu vyjde tak, že vlastně dostane prakticky bez doplatku nový vůz," shrnuje poslední nabídku ředitel Hartman.

Znovu opakuje, že chce už jen jediné: spokojeného Petra Valentu, jezdícího pěkně v mondeu. "Víte, Brno je dost malé na to, aby si to lidé řekli," vysvětluje svou úpornou snahu o řešení Hartman. Ani jemu se k soudu nechce. "No... To už asi jo," předjímá své konečné rozhodnutí o poslední nabídce Petr Valenta.

V celém případu zůstává poslední neznámá - co bude s nekonečně reklamovaným vozem? O jeho budoucnosti má jasno ředitel Hartman: "Po poslední opravě bude v pořádku. Prodáme ho jako mírně ojeté."

Ford Mondeo kombi Core 2.0 TDDi

Autoři:


Nejčtenější

Šéf VW ztratil nervy. Varuje před elektromobily a ohrožením autoprůmyslu

Herbert Diess, šéf značky Volkswagen představuje na autosalonu ve Frankfurtu...

Šéf VW Diess se bouří proti WLTP a emisním limitům EU. Hřímá, že válečné tažení proti automobilům ohrozí existenci...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



Nové hasičské speciály Tatry odolají zbraním hromadného ničení

Hasiči převzali nové zodolněné speciály TATRA s pancéřovanými kabinami.

Záchranný útvar Hasičského záchranného sboru ČR dostal dvě nové unikátní Tatry. Pancéřované hasičské speciály na...

ANALÝZA: Elektromobilita poleze do peněz všem, výrobcům, státu i lidem

Nabíjení elektromobilu Renault Twizy

Elektrifikace aut nás nemine. Vozidla na baterie tu jsou s námi dlouho jako ta se spalovacím motorem, ale prosadit se...

Češi se mají lépe, stále víc však kupují auta na dluh

Ilustrační snímek

Čím dál víc nových i ojetých aut v Česku se prodává na splátky. Firmy to tak dělají již delší dobu, nyní však roste i...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Placatý speciál připomíná stříbrné šípy od Mercedesu

Mercedes-Benz Vision EQ Silver Arrow

Tato futuristická placka vzpomíná na slavné "stříbrné šípy", meziválečné závodní speciály. Ale Mercedes-Benz Vision EQ...

Toyota RAV4 přijíždí do Evropy v novém, zatím jen jako hybrid

Toyota RAV4

K pětadvacátým narozeninám modelu RAV4 si Toyota nadělí již pátou generaci. Ta je od pohledu hranatější, ale také...

Nejvíc pokut dostávají řidiči Porsche, nejvíc bourají Volva

Ilustrační snímek

Velmi zajímavou statistiku zveřejnil německý srovnávací pojišťovací portál Check24. Porovnal desetitisíce údajů z...



Najdete na iDNES.cz