Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Než je z řidičáku nový, najezdí 600 kilometrů

aktualizováno 
Kdyby nebyly radnice zavaleny žádostmi o nové řidičáky, dočkal by se motorista nového průkazu nejpozději do dvaceti dní. Za tu dobu přitom jeho žádost projde rukama několika úředníků a z každého moravského města nacestuje téměř šest set kilometrů.

Řidičský průkaz, řidičák | foto: MDCR

Žadateli o výměnu starého řidičského průkazu zabere jednání u přepážky jen pár minut.

Vyplněnou žádost odevzdá společně s fotografií a úředníci si zaznamenají údaje z občanky a starého řidičáku a zkontrolují je s daty v informačním systému řidičských průkazů a v registru.

Tiskárna cenin termín nestihne
V další fázi pak úředníci žádost připraví pro Státní tiskárnu cenin, která sídlí v Praze a jako jediná v zemi může nové průkazy vyrábět.

Žádosti pak seřadí po padesáti do takzvaných protokolů, které pošlou do tiskárny.

"Seřadit a zkontrolovat sto padesát žádostí zabere přibližně dvě hodiny. Společně s protokoly je do Státní tiskárny cenin posíláme dvakrát týdně,“ shodují se úředníci z evidencí řidičských průkazů.

Žádost poté dostanou na stůl úředníci ministerstva dopravy, kteří novému průkazu přidělí číslo, a tiskárna pak doklad vyrobí.

Společně se všemi dokumenty průkaz putuje zpět na příslušnou radnici, kde je úředníci musejí opět setřídit podle původních žádostí, zkontrolovat, jestli jsou všechny údaje v pořádku, zaregistrovat nové číslo dokladu a zařadit do registru k vydání motoristovi.

Například u sto padesáti žádostí to trvá přibližně čtyři hodiny. Nakonec úředníci žadateli řidičák vymění za starý, který skartují a založí všechny dokumenty.

I když radnice všechny žádosti včas zpracují a odešlou, Státní tiskárna cenin už ví, že statisíce dokladů nestihne v termínu vyrobit.

Autoři:




Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.