Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nezaplatíte pokutu? Přijdete o své auto

  14:39aktualizováno  14:39
Nezaplatíte na místě pokutu za dopravní přestupek, a strážník vám hned zabaví auto. I tak by chtěla trestat lidi radnice ve Štětí. Tedy pokud se vedení města v zastupitelstvu podaří prosadit projekt nazvaný Nulová tolerance.

"Osvěta už někdy nestačí, nedá se na ni spoléhat donekonečna, když jí lidé nenaslouchají," říká místostarosta Štětí Antonín Šimral.

Jak dodává, přestupky chce z města úplně vymýtit, i když uznává, že jich ve Štětí není více než jinde.

Podle Jiřího Hykla, velitele Městské policie ve Štětí, ale není celá věc vůbec jednoduchá.

Upozorňuje na to, že strážník má podle předpisů právo sám posoudit, zda za přestupek udělí pokutu, nebo jej vyřeší domluvou.

Největší diskusi vyvolává návrh, aby řidičům, kteří na místě nezaplatí pokutu, mohli policisté zabavit auto. A to do té doby, než by svůj dluh vyrovnali.

Nulová tolerance přestupků ve Štětí
Radnice chce:

* trestat přestupky proti veřejnému pořádku nejvyšší možnou pokutou, která je tisíc korun
* zabavovat řidičům auta, když by nechtěli zaplatit pokutu na místě
* nechat odtahovat auta, která špatně parkují
* koupit radar a instalovat ve městě bezpečnostní kamery, jejichž záběry budou dostupné na internetu

Podle Šimrala zákon umožňuje zabavit věc, jejíž hodnota se přibližuje výši pokuty.
 

"Kdyby byla pokuta deset tisíc korun a auto by mělo přibližně takovou hodnotu, nebyl by to problém," je přesvědčen Šimral. Odvolává se na to, že podobná pravidla už zavedli v Slaném, kde se Štětí inspirovalo. Podle Hykla by ale takové opatření vyhovovalo majitelům drahých aut. Těm by totiž jejich vozidlo zabavit nemohli, protože jeho cena by byla daleko vyšší než pokuta.

Děčínský právník Otakar Pazdiora je přesvědčen, že podobné zabavování aut vůbec nepřichází v úvahu. ,,Ani kdyby tam byl přítomen znalec. Řidič má právo nezaplatit, pokud se domnívá, že nepochybil, a žádat, aby se rozhodlo ve správním řízení," uvedl právník. Podle Šimrala si ale mnozí lidé z pokut nic nedělají a po zabavení auta by je mohl smích přejít.

V projektu Nulová tolerance se dále uvažuje o odtazích špatně parkujících aut, přičemž by se ale zároveň zvýšil počet parkovacích míst. Uvažuje se i o zakoupení radaru na měření rychlosti aut. Dále by se mělo tvrdě postupovat proti různým neplatičům. Některá opatření by se podle Šimrala mohla zavést v průběhu krátkého času.

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Octavia 1.4 TSI 2011 ·...
Škoda Octavia 1.4 TSI 2011 ·...

r.v. 2011, naj. 123 424 km, benzín
185 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.