Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nezkrotný žlutý mustang s pětilitrem pod kapotou

  19:31aktualizováno  19:31
Zhmotnění amerických představ o sportovním autě slaví čtyřicátiny. Nejmladší mustang půjde koncem letošního roku do prodeje a potenciální zákazníky je potřeba navnadit, řekli si u Fordu. A postavili Ford Mustang GT-R Concept - pětilitrový závodní "dream car".

Z připravovaného sériového mustangu u Fordu "vybrali" co se dalo, auto řádně odlehčili, ospojlerovali, přidali bezpečnostní rám a oblékli ho do zářivě žluté. Na GT-R zbylo z civilního auta 85% dílu.

Na první pohled zaujme obrovské přítlačné křídlo z uhlíkových kompozitů na zádi, "poopraven" byl přední nárazník, příbyly boční prahy, jednoduchá, ale všeříkající jsou hliníková dvacetipalcová kola.

Na "americe" nesmí chybět chrom - obrovské koncovky výfuku před zadním kolem (na každé straně dvě) naznačují, že pod matně černou kapotou bude "něco v nepořádku".

Do dlouhého "čumáku" mustangu u Fordu namontovali pětilitrový osmiválec

V loňském ročníku poháněly 505 koňové osmiválce  "Cammer" Ford Focus Daytona Prototype ve 24-hodinovce v Daytoně.

"Cammer", vycházející z motoru 4,6 litru V8,  se 440 koňmi výkonu (324 kW). S  maximálním kroutícím momentem 542 Nm si musí poradit speciálně dimenzovaná šestistupňová převodovka.

Splašené stádo mustangů pod kapotou krotí brzdy Brembo, vpředu mají kotouče průměr 370, vzadu pak 335 milimetrů. Dvacetipalcové ráfky obouvají Pirelli o rozměrech 275/35 a 315/30 (vpředu-vzadu).

Konstruktérům se podařilo docílit ideálního rozdělení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50:50. Nádrž se přestěhovala do kufru vozu, hrdlo nádrže najdeme za hlavou řidiče - v zaslepeném bočním okénku.

Žlutý kabát mustangu je připomenutím Fordu Mustang Boss 302 Trans-Am Parnelliho Jonese.

Jde o čistokrevný sportovní vůz, pohodlí si tedy řidič neužije. V interiéru je pouze sedadlo řidiče, pro sedačku odvážlivce, který se na místo kopilota odváží, jsou ale připraveny úchyty.

V kokpitu už je podobnost se "standardním" mustangem nulová. Konstruktéři se při její stavbě inspirovali "eF-jedničkami". Přímo na volantu tak najdeme otáčkoměr a ukazatel zařazeného rychlostního stupně, telemetrii a výstražný systém. Dva "budíky" na přístrojové desce ukazují tlak oleje  a teplotu chladící kapaliny.

Ford Mustang GT-R Concept je konceptem tak "napůl". Ford počítá s výrobou volně prodejného "kitu". Prozatím je k mání pouze GT-R motor "Cammer", za který zájemce zaplatí necelých 15 tisíc dolarů.

Ford Focus Daytona Prototype ve 24-hodinovce v Daytoně.

Zhmotnění amerických představ o sportovním autě slaví čtyřicátiny.

Nejmladší mustang půjde konem letošního roku do prodeje a potenciální zákazníky je potřeba navnadit, řekli si u Fordu. A postavili Ford Mustang GT-R Concept - pětilitrový závodní "dream car".

Na první pohled zaujme obrovské přítlačné křídlo z uhlíkových kompozitů na zádi, "poopraven" byl přední nárazník, příbyly boční prahy, jednoduchá, ale všeříkající jsou hliníková dvacetipalcová kola.

Do dlouhého "čumáku" mustangu u Fordu namontovali pětilitrový osmiválec "Cammer", vycházející z motoru 4,6 litru V8, se 440 koňmi výkonu (324 kW).

Splašené stádo mustangů pod kapotou krotí brzdy Brembo, vpředu mají kotouče průměr 370, vzadu pak 335 milimetrů.

Zhmotnění amerických představ o sportovním autě slaví čtyřicátiny.

Do dlouhého "čumáku" mustangu u Fordu namontovali pětilitrový osmiválec.

Dvacetipalcové ráfky obouvají Pirelli o rozměrech 275/35 a 315/30 (vpředu-vzadu).

Nádrž se přestěhovala do kufru vozu, hrdlo nádrže najdeme za hlavou řidiče - v zaslepeném bočním okénku.

Všeříkající jsou hliníková dvacetipalcová kola.

Obrovské koncovky výfuku před zadním kolem (na každé straně dvě) naznačují, že pod matně černou kapotou bude "něco v nepořádku".

Jde o čistokrevný sportovní vůz, pohodlí si tedy řidič neužije.

V kokpitu už je podobnost se "standardním" mustangem nulová.

V interiéru najdeme pouze sedadlo řidiče, pro sedačku odvážlivce, který se na místo kopilota odváží, jsou ale připraveny úchyty.

Přímo na volantu tak najdeme otáčkoměr a ukazatel zařazeného rychlostního stupně, telemetrii a výstražný systém.

S maximálním kroutícím momentem 542 Nm si musí poradit speciálně dimenzovaná šestistupňová převodovka.

Ford Mustang Boss 302 Trans-Am Parnelliho Jonese.

Autoři: ,


Témata: Ford, Ford Focus, Chrome


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.