Nezkrotný žlutý mustang s pětilitrem pod kapotou

  • 35
Zhmotnění amerických představ o sportovním autě slaví čtyřicátiny. Nejmladší mustang půjde koncem letošního roku do prodeje a potenciální zákazníky je potřeba navnadit, řekli si u Fordu. A postavili Ford Mustang GT-R Concept - pětilitrový závodní "dream car".

Z připravovaného sériového mustangu u Fordu "vybrali" co se dalo, auto řádně odlehčili, ospojlerovali, přidali bezpečnostní rám a oblékli ho do zářivě žluté. Na GT-R zbylo z civilního auta 85% dílu.

Na první pohled zaujme obrovské přítlačné křídlo z uhlíkových kompozitů na zádi, "poopraven" byl přední nárazník, příbyly boční prahy, jednoduchá, ale všeříkající jsou hliníková dvacetipalcová kola.

Na "americe" nesmí chybět chrom - obrovské koncovky výfuku před zadním kolem (na každé straně dvě) naznačují, že pod matně černou kapotou bude "něco v nepořádku".

Do dlouhého "čumáku" mustangu u Fordu namontovali pětilitrový osmiválec

V loňském ročníku poháněly 505 koňové osmiválce  "Cammer" Ford Focus Daytona Prototype ve 24-hodinovce v Daytoně.

"Cammer", vycházející z motoru 4,6 litru V8,  se 440 koňmi výkonu (324 kW). S  maximálním kroutícím momentem 542 Nm si musí poradit speciálně dimenzovaná šestistupňová převodovka.

Splašené stádo mustangů pod kapotou krotí brzdy Brembo, vpředu mají kotouče průměr 370, vzadu pak 335 milimetrů. Dvacetipalcové ráfky obouvají Pirelli o rozměrech 275/35 a 315/30 (vpředu-vzadu).

Konstruktérům se podařilo docílit ideálního rozdělení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50:50. Nádrž se přestěhovala do kufru vozu, hrdlo nádrže najdeme za hlavou řidiče - v zaslepeném bočním okénku.

Žlutý kabát mustangu je připomenutím Fordu Mustang Boss 302 Trans-Am Parnelliho Jonese.

Jde o čistokrevný sportovní vůz, pohodlí si tedy řidič neužije. V interiéru je pouze sedadlo řidiče, pro sedačku odvážlivce, který se na místo kopilota odváží, jsou ale připraveny úchyty.

V kokpitu už je podobnost se "standardním" mustangem nulová. Konstruktéři se při její stavbě inspirovali "eF-jedničkami". Přímo na volantu tak najdeme otáčkoměr a ukazatel zařazeného rychlostního stupně, telemetrii a výstražný systém. Dva "budíky" na přístrojové desce ukazují tlak oleje  a teplotu chladící kapaliny.

Ford Mustang GT-R Concept je konceptem tak "napůl". Ford počítá s výrobou volně prodejného "kitu". Prozatím je k mání pouze GT-R motor "Cammer", za který zájemce zaplatí necelých 15 tisíc dolarů.

Ford Focus Daytona Prototype ve 24-hodinovce v Daytoně.

Zhmotnění amerických představ o sportovním autě slaví čtyřicátiny.

Nejmladší mustang půjde konem letošního roku do prodeje a potenciální zákazníky je potřeba navnadit, řekli si u Fordu. A postavili Ford Mustang GT-R Concept - pětilitrový závodní "dream car".

Na první pohled zaujme obrovské přítlačné křídlo z uhlíkových kompozitů na zádi, "poopraven" byl přední nárazník, příbyly boční prahy, jednoduchá, ale všeříkající jsou hliníková dvacetipalcová kola.

Do dlouhého "čumáku" mustangu u Fordu namontovali pětilitrový osmiválec "Cammer", vycházející z motoru 4,6 litru V8, se 440 koňmi výkonu (324 kW).

Splašené stádo mustangů pod kapotou krotí brzdy Brembo, vpředu mají kotouče průměr 370, vzadu pak 335 milimetrů.

Zhmotnění amerických představ o sportovním autě slaví čtyřicátiny.

Do dlouhého "čumáku" mustangu u Fordu namontovali pětilitrový osmiválec.

Dvacetipalcové ráfky obouvají Pirelli o rozměrech 275/35 a 315/30 (vpředu-vzadu).

Nádrž se přestěhovala do kufru vozu, hrdlo nádrže najdeme za hlavou řidiče - v zaslepeném bočním okénku.

Všeříkající jsou hliníková dvacetipalcová kola.

Obrovské koncovky výfuku před zadním kolem (na každé straně dvě) naznačují, že pod matně černou kapotou bude "něco v nepořádku".

Jde o čistokrevný sportovní vůz, pohodlí si tedy řidič neužije.

V kokpitu už je podobnost se "standardním" mustangem nulová.

V interiéru najdeme pouze sedadlo řidiče, pro sedačku odvážlivce, který se na místo kopilota odváží, jsou ale připraveny úchyty.

Přímo na volantu tak najdeme otáčkoměr a ukazatel zařazeného rychlostního stupně, telemetrii a výstražný systém.

S maximálním kroutícím momentem 542 Nm si musí poradit speciálně dimenzovaná šestistupňová převodovka.

Ford Mustang Boss 302 Trans-Am Parnelliho Jonese.

,