Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Víc než polovina Čechů jezdí do neautorizovaných servisů

  20:51aktualizováno  20:51
Víc než polovina tuzemských motoristů dává přednost neautorizovaným servisům. Servis Češi navštěvují dvakrát ročně, nejčastěji kvůli výměně pneumatik či oleje nebo na pravidelnou prohlídku. Vyplývá to z průzkumu Stem/Mark pro servisní síť Q-Service.
Průměrná útrata v autoservisu je 2750 korun.

Průměrná útrata v autoservisu je 2750 korun. | foto: Premio

Lidé si přitom ze tří čtvrtin servis vybírají podle vlastní zkušenosti, pro 40 procent je na prvním místě kvalita služeb, 29 procent dá na doporučení a 24 procent se rozhoduje podle ceny. Kolem 53 procent lidí v posledních pěti letech svůj servis nezměnilo.

Neautorizované servisy navštěvují nejčastěji lidé ve věkové skupině mezi 30 a 44 lety. Do autorizovaných servisů jezdí 46 procent žen a 33 procent mužů.

Celkem 53 procent dotázaných jezdí do autoservisu dvakrát do roka, jednou ročně jezdí do servisu 15 procent a méně často pak 12 procent dotázaných. Zhruba devět procent motoristů jezdí do servisu jednou za dva měsíce nebo častěji a osm procent naopak nejezdí do servisu nikdy.

Kolem 54 procent jezdí do servisu měnit pneumatiky, 45 procent respondentů odpovědělo, že důvodem návštěvy je výměna oleje, 41 procent dále uvedlo pravidelnou servisní prohlídku a 29 procent dotázaných jezdí do servisu nejčastěji kvůli měření emisí a zajištění technické kontroly (STK).

"Tyto výsledky nejsou příliš překvapivé, u všech čtyřech nejčastějších odpovědí se jedná o úkony, které je třeba na automobilu provádět vždy znovu v určitém časovém období. Přezutí pneumatik dvakrát ročně, výměna oleje a servisní prohlídka jednou ročně a měření emisí a STK jednou za čtyři roky u nového automobilu, respektive jednou za dva roky v ostatních případech," uvedl manažer Q-Service Otakar Dvořák.

Nejčastější věkovou kategorií jsou vozy ve stáří 11 až 15 let a šest až deset let, které tvoří vždy kolem třetiny aut, se kterými do servisů jezdí. S novými vozy jezdí do opraven nejčastěji majitelé vozů značky Renault, u nichž je celkový věkový průměr auta osm let. Naopak nejstaršími návštěvníky servisu jsou vozy značky Ford a Opel, u nichž je věkový průměr aut 12 let.

Průměrná útrata v autoservisu je 2 750 korun. Mírně nad průměrem jsou muži s útratou 2 996 korun, naopak ženy utratí průměrně 2 455 korun. Průměrná útrata v neznačkovém servisu je 2 372 korun, což je o 1 010 Kč méně, než je průměr v autorizované provozovně.

Autoři: ,




Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.