Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nic pro slečinky: Audi TT Clubsport Quattro nemá ani okna

  17:32aktualizováno  17:32
Žádné sloupky, žádná střecha, žádné sklo narušující kontakt z okolím, to je clubsport. Z tohoto audi ale sedmikrásky trhat nebudete. Není to nic pro slečinky, TT pro puristy má tři sta koní.

Audi TT Clubsport Quattro | foto: Audi

Naštvaný výraz a žádné kompromisy, podobné věci slýcháme od automobilky z Ingolstadtu spíše ve vyjádřeních směřujících ke kvalitě a lovu na zákazníky. Protentokrát se ale konstruktéři Audi rozvášnili a vytvořili něco pro opravdové puristy. Škoda, že prozatím jen jako koncept.

TTčko už není jen módním doplňkem šatníku metrosexuála nebo milenky pana ředitele. Audi právě před chvílí ukázalo světu obrázky té extrémnější tváře svého sportovního modelu.

Připadá vám TT Roadster příliš jemný a uhlazený? Odhoďte kromě střechy i okna, vyhrabejte ze šuplíku motorkářské brýle po (pra)dědečkovi, na hlavu natáhněte koženou kuklu a hurá na okruh. Clubsport Quattro je o něčem jiném než o čechrání vlasů větrem, který se převaluje mezi Saint Tropez a Cannes.

TT Clubsport Quattro concept je snad první audi, které si agresivní obří mřížku chladiče zasahující až k asfaltu bezezbytku zaslouží a sedne mu.

Pod kapotou dovádí dvoulitrový přeplňovaný přímovstřikový čtyřválec 2,0 TFSI. Všechna čtyři kola roztáčí tři stovky koní, což je o 35 koní víc, než má doposud nejsilnější TFSI dvoulitr v Audi S3. O přenos neznámého kroutícího momentu (S3 má 320 newtoonmetrů) se stará dvouspojková automatická převodovka, u VW a Škody jí říkají DSG, u Audi S-Tronic.

Kromě dravých doplňků se i hodně upravovalo, nabobtnaly lemy blatníků, musela se pod ně vejít kola 265/30 R20 posazená od sebe o osm centimetrů dál než u normálního Audi TT.

To, že tohle TTčko mívalo okna, připomíná pouze úzký proužek skla. Hlavy posádky chrání jen kovové oblouky za jejich hlavami. Nemá žádné kliky dveří, vše je ovládáno na dálku. Do dálky září oranžové brzdiče, zahryzávající se do keramických kotoučů, ve stejné barvě jsou vyvedeny i doplňky interiéru.

Audi mívají čtyři kruhy svého znaku obvykle na mřížce chladiče, u clubsportu je to jinak, posunuly se výš, až na kapotu.

Nekompromisní TT odkazuje na své rychlostně zaměřené produkční příbuzné. Stejně jako RS4 ma oválné koncovky výfuku a stejně jako S8 se zahalilo do šedého lakování Daytona Grey.

Posádku drží v sedadlech čtyřbodové pásy, tvarování řadicí páky se inspirovalo novým supersportem R8.

Audi TT Clubsport Quattro Audi TT Clubsport Quattro Audi TT Clubsport Quattro



Audi TT Clubsport Quattro Audi TT Clubsport Quattro Audi TT Clubsport Quattro



Audi TT Clubsport Quattro Audi TT Clubsport Quattro Audi TT Clubsport Quattro



Audi TT Clubsport Quattro Audi TT Clubsport Quattro Audi TT Clubsport Quattro



Audi TT Clubsport Quattro Audi TT Clubsport Quattro Audi TT Clubsport Quattro




Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.