Než Okuyama založil vlastní společnost, nesoucí jeho jméno, pracoval pro Hondu, GM, Porsche a naposledy šéfoval designérskému oddělení Pininfariny.
Od roku 2006 navrhuje mimo jiné nábytek, brýle nebo roboty. Byla by ale škoda, kdyby jeden z nejtalentovanějších designérů současnosti nemaloval auta.
Do Ženevy přivezl nečekaně hned dva sporťáky. Vozy k.o 7 a k.o 8 možná připomínají moderní přerostlou motokáru, pokud ale místo rychlé jízdy po přímce dálnice milujete zatáčky, určitě si je zamilujete na první pohled.
Rám aut značky k.o (KnockOut, nebo Ken Okuyama? Asi obojí.) je postaven z materiálu z uhlíkových vláken a hliníku. Uprostřed umístěný motor, jehož původ tvůrce neprozradil, má objem dva litry. Se sedmisetpadesátikilovým autem bude cvičit 240 koní.
Minimalistický spider k.o 7 je čistokrevný sporťák, do kterého bez helmy ani nenastupujte − mimo jiné i proto, že nemá čelní sklo. Když nejste takový drsňák, můžete si přikoupit "kupé modul", který obsahuje pár spojlerů, masivnější blatníky a prahy, čelní sklo a střechu. Namontujete ho na "sedmičku" doma v garáži a máte k.o 8.
Méně extrémní varianta má v Ženevě namísto spalovacího motoru namontovaný stokilowattový elektromotor s Li-ion bateriemi, který bude brzy k mání.
Péči o detail zdůrazňují přední světla "sedmičky". Lampy se při rozsvícení vysunou na nožce, když je zhasnete, zase se schovají do jednoduchých linek karoserie.
k.o 7 prozatím pořídíte jenom v Japonsku. "Kdyby měl ale někdo z Evropy opravdový zájem, není problém auto dovézt," říká zástupce automobilky na ženevském stánku. Roční produkce čítá 99 kusů.
ČÍSLA | k.o 7 | k.o 8 |
délka x šířka x výška (mm) |
3 580 x 1 850 |
3 710 x 1 860 |
motor | 4válec DOHC 2 000 ccm, max. výkon 176 kW/240 k, 206 Nm kroutícího momentu |
elektromotor 100 kW, Li-ion baterie 18 kWh, dojezd 160 km |