Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan Almera 1.5: slaboučká, ale pohodlná

aktualizováno 
Nissan Almera první i druhé generace je nenápadné, ale technicky povedené auto. A koupíte ho za velmi přijatelné částky. Rozhodli jsme se proto vyzkoušet jeden exemplář almery a v autobazaru AAA Auto vybrali vůz z roku 2002, jehož motor 1.5 litru dosud najezdil lehce přes 80 tisíc kilometrů.

Nissan Almera | foto: Nissan

Almera je spíš šedivá myš než auto snů, tvary karoserie ani interiéru určitě neuchvátí. Tomu, kdo si ho koupí, se však odvděčí velkou spolehlivostí, dobrou výbavou, slušným komfortem a výborným podvozkem.

Hned po usednutí na sedadlo řidiče bylo celkem jasné, proč techniky tak chválená almera s kódovým označením N16 zůstává v bazarech na ocet. Výbava je, pravda, slušná: dva airbagy, ABS, klimatizace, centrální zamykání, zrcátka i okna s elektrickým ovládáním; ale interiér opravdu nezaujme. Je totiž dost poplatný době vzniku (1999) a s japonskou strohostí kombinuje tvrdý plast s ještě tvrdším; zvláštní oblé tvary palubní desky i výplní dveří na sebe navazují v nepříliš estetických kombinacích. Sedačky jsou relativně měkké, řadicí páka působí na omak jako gumový pendrek.
 
Ani po nastartování se dojem příliš nevylepší. Základní  patnáctistovka bude stačit jen nenáročnému řidiči, je stejně letargická v celém rozsahu otáček, nemá žádnou výkonovou špičku. Jinými slovy: ať ji bičujete jak chcete, stejně pořádné zrychlení při předjíždění nedostanete.

Kliďas bude ovšem spokojen – pružnost motoru je slušná, spotřeba při klidné jízdě osciluje mezi šesti a sedmi litry; když se snažíte o sportovní jízdu, bude to klidně přes devět. Motor honěný ve vysokých otáčkách je pak uvnitř slyšet víc, než je zdrávo; jízda po dálnici maximální povolenou rychlostí je už vyloženě nepříjemná.

Podvozek svádí k závodění
Právě slabý motor vás zamrzí ve chvíli, kdy zjistíte, jak výtečná má almera podvozek. Přestože náš exemplář neměl stabilizační systém, seděl v zatáčkách jakoby jel po kolejích. Při opravdu brutálním nájezdu ukázal náznak přetáčivého smyku, ale lehká korekce přesným řízením (hydraulický posilovač, díky za něj) vše snadno spravila. S osmnáctistovkou pod kapotou musí být svezení skvělé! Takhle je výsledný dojem z auta rozpačitý, vlastně nic krom podvozku vás na něm nezaujme. Trochu lépe je na tom podle našeho názoru verze sedan, která nejenže má větší kufr (460 litrů oproti 355 l hatchbacku), ale i mnohem lépe vypadá. Objemem zavazadelníku však almera nijak nevybočuje z řady svých stejně starých konkurentů.

Cena je opravdu dobrá
Díky tomu, že o almeru není mezi zákazníky autobazarů právě rvačka, jsou její ceny hodně sympatické: ročníky 2002-2003 se prodávají v průměru za 180 tisíc korun (při započítání všech tří karoserií: tří a pětidveřového hatchbacku, sedanu a MPV s názvem Tino, a pětice motorů – benzinových 1.5, 1.8 a 2.0 a naftových 1.5 dci a 2.2 dci).

Almera je tak zhruba na stejné úrovni jako Opel Astra (ty však mívají jako oblíbené firemní vozy podstatně víc najeto); všichni ostatní jsou už dražší. Ford Focus o 15 tisíc, Peugeot 307 o 30, oblíbená Škoda Octavia o více než 50 a  spolehlivostí srovnatelná japonská konkurence Toyota Corolla vytáhne z vašeho konta o 70 tisíc navíc. Velkým plusem almery je i mizivý zájem zlodějů, ilustrovaný známým a stále platným heslem "Japonec jde až nakonec". To neplatí jen o návštěvách servisu...

Spolehlivost a bezpečí
Experti z autobazarů považují almeru za velmi spolehlivý vůz, což potvrzují i žebříčky TÜV. Z nich se dá ovšem vyčíst i bohužel lehce klesající technická úroveň modernějších nissanů, datující se zhruba od začátku spolupráce s francouzským Renaultem. Zatímco přibližně do roku 2003 almery ve spolehlivosti válcovaly Škodu Octavia, od něj to bylo obráceně (něco podobného se dá vysledovat i u většího modelu Primera).

I svědectví majitelů výše řečené potvrzují, nejvíce je trápí praskající žárovky předních světel, a kupodivu také koroze. Také u námi testovaného šest let starého kousku se už projevovala na sloupcích oken levých i pravých zadních dveří; motorový prostor pak vypadal doslova nevábně kvůli rzí potaženým pomocným agregátům. Na funkčnost to však zatím žádný vliv nemělo.

Bezpečnost má však poslední generace almery nesrovnatelně lepší než ta první, vyráběná do roku 1998. Tehdy získala jen jednu hvězdičku při nárazových testech EuroNCAP, testovaný model pak v roce 2001 velmi dobré čtyři.

 Test ojetiny: Nissan Almera 1.5
 rok výroby  2002
 najeto  81 000 km
 motor  1.5i 16V, 66 kW/128 Nm
 rozměry*  4125/1600/1415/2495
 cena  179 000 Kč
 kufr  355 litrů

 * délka/šířka/výška/rozvor v milimetrech 














Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Škoda 450
Před 60 lety představili v Brně Škodu 450, předchůdkyni Felicie

Přesně před šedesáti lety, na podzim roku 1957, na třetím ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představila Škoda model 450. Parádní kabriolet,...  celý článek

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.