Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan: do roku 2005 o milión více

  17:06aktualizováno  17:06
Druhá největší japonská automobilka Nissan Motor chce během příštích tří let zvýšit prodej vozů o jeden milión. Předpokládá to nový plán nazvaný "Nissan 180", který společnost přijala v rámci opatření ke zvýšení prodeje. Letos přitom z výrobních závodů Nissanu vyjelo 2,57 miliónu aut.

Plán počítá se zvýšením prodeje v USA o 300.000 vozů a stejný růst se očekává i v Japonsku. Na evropském trhu chce automobilka prodat o 100.000 vozidel více. O dalších 300.000 se má zvýšit odbyt na ostatních trzích včetně Číny. Prodej mají podpořit nové modely vozů. Pro letošek se počítá s 12 novými typy. Během let 2003 až 2005 pak chce automobilka v průměru představit osm nových modelů ročně.

Generální ředitel Nissanu Ghosn prohlásil, že když automobilka představila v roce 1999 plán celkového oživení, byly v Japonsku ziskové pouze čtyři z 43 modelů. V tomto finančním roce končícím 31. března má být ziskových již 18 z celkových 36 modelů a v příštím roce by se podíl ziskových modelů měl zvýšit až na dvě třetiny. V tomto fiskálním roce však Nissan očekává pokles prodeje osobních a nákladních automobilů o 2,3 procenta na 2,57 miliónu.

Ghosn se dostal do vedení vysoce zadlužené automobilky v roce 1999, kdy v ní převzal 37procentní podíl od francouzské firmy Renault SA. V této době byl také představen plán na oživení Nissan, který stanovil cíl dosáhnout do roku 2003 provozní marže 4,5 procenta a snížit na polovinu dluh, který v té době činil 1,4 biliónu jenů.

Plnění tohoto plánu je v současnosti úspěšnější, než se očekávalo. V listopadu automobilka oznámila, že v prvním pololetí fiskálního roku hospodařila s rekordním čistým a provozním ziskem. Výsledky podpořilo agresivní snížení nákladů a příznivý vývoj směnných kursů. Provozní marže pak činila 6,3 procenta.

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.