Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nissan Dunehawk - SUV nebo MPV?

  20:09aktualizováno  20:09
Ozdobou frankfurtského stánku japonské automobilky by měla být studie automobilu stojícího na pomezí sportovního "teréňáku" a velkoprostorového vozu. Spojení robustnosti a kvalitních (i když možná trochu specifických) jízdních vlastností off-roadu - které Nissan bezesporu "umí" a prostornosti MPVčka není vůbec špatný nápad.

Dá se předpokládat, že dunehawk není pouhým designérským cvičením, nýbrž jakousi "ochutnávkou" toho, jak bude zanedlouho vypadat nové SUVčko od Nissanu.

Otázkou je, obohatí-li už tak obsáhlou nabídku automobilky - trojblok tvořený robustním tankem (pyšnícím se dnez už legendárním jménem) Patrol, o něco menším Terranem a lehkým X-Trailem, který už tak uspokojí valnou většinu zájemců o tuto spacifickou kategorii vozů, nebo někoho z výše jmenovaných nahradí.

Na podrobné informace si musíme počkat až na počátek září do Frankfurtu. Už dnes ale víme, že dunehawk nabídne v interiéru pohodlné cestování sedmi cestujícím, druhá a třestí řada sedadel pak bude sklopná.

Nastupující trend co největšího množství prosklených ploch zachytili i u Nissanu - dunehawk tak dostal dvě velkoplošná střešní okna. Novinkou by měl být systém ovládání klimatizace, rádia apod., který bude sdružený do jednoho multifunkčního ovladače ne nepodobného iDrivu, známému z posledních BMW.

Zapomenuto nebylo ani na off-roadového ducha vozu. Druhá generace Nissanova All Mode 4x4 systému, poprvé využitého u modelu X-Trail by z dunehawku měla udělat kvalitní off/on road vhodný jak ke svižné a zároveň bezpečné jízdě po silnici, tak k řádění v terénu.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.