Diskuze

Nový elektromobil Nissanu má větší dojezd a jen jeden pedál

Japonská automobilka Nissan Motor představuje druhou generaci svého elektromobilu Leaf. Hatchback na baterky má mít větší dojezd, technologii na automatické parkování a systém řízení pomocí jediného pedálu. Na trh vstoupí v říjnu a jeho cena bude začínat na 3,15 milionu jenů (přibližně 730 000 Kč).
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jeden pedál? A není to málo, Antone Pavloviči?

1 0
možnosti

Nevím, ale psychologicky, když chci prudce brzdit, tak potřebuju na něco dupnout. Tady mám sundat nohu? To bude nehod.

0 0
možnosti

Co je na tom ošklivého? Krásné auto. Mi příjde že jak to není "simply clever" nebo ostatní nudný koncern, tak se to nikomu nelíbí.

0 0
možnosti

a já se mylně domníval, že dojezdy elektroaut se prodlužují na základě vyspělejších technologií a ono je to spíš díky zvětšování kapacity akumulátorů(tzn. ruku v ruce i prodlužování doby nabíjení). V jiném článku (o Tesle) uvádějí, že aby akumulátor vydržel v kondici co nejdéle, tak se má provozovatel vyhnout rychlému nabíjení a stav akumulátoru má využívat v rozpětí cca 30-70%. To je vážně ZATÍM jen pro fandy nebo pro někoho, kdo má více aut v "domácnosti". Je něco jiného se nezodpovědně starat o akumulátor v telefonu, který za 3 stovky po roce koupíte jiný.

1 0
možnosti

účinnost elektromotroru je cca 90-95 už hodně dlouho. Takže je na limitu se kterým se moc hýbat nedá. Auta se nezmenšují, ale spíše naopak, tedy roste hmotnost, valivé odpory i aerodynamický odpor. Takže nic jiného, než zvýšení kapacity baterie, k prodloužení dojezdu na dvojnásobek nemůže podstatně přispět.

2 0
možnosti

J94a49n 27U75l37m

8. 9. 2017 10:44

Pořád ale není nikdo schopen říct jak dlouho ty baterie vydrží.

Počítám, že případná výměna bude cca 70% ceny auta. V ojetinách je Leafů na prodej docela dost, ale jestli se toho lidi nezbavujou už kvůli umírající životnosti

2 0
možnosti

Myslím, že životnost není tak špatná, baterie, které se montují už dlouho do Priusů stále slouží. Kromě toho - u ojetiny se stav baterie dá ověřit snadno, kdežto stav ojetého spalovacího motoru je pro kupce velká neznámá.

0 0
možnosti

pokud to udela 300km tak na dojizdeni do prace uplne idealne a u vzdalenosti do 20km by se to nabijelo jednou za tyden... ale stejne ta cena je asi moc vysoka :S

0 0
možnosti

M28a65r41e29k 13M83a98l45ý

8. 9. 2017 9:41

Odhadem to v běžném režimu provozu udělá tak 200-250. Oproti minulé generaci (24 kWh, pak 30 kWh baterka, teď 40 kWh) to určitý pokrok je. Ale jak píšete, jako druhé auto do rodiny na dojíždění do práce je to zatím dost drahé.

2 0
možnosti

J57a50n 73U83l56m

8. 9. 2017 6:48

autíčko na autodromu má taky 1

0 0
možnosti

Tak to už zbývá převzít stejný systém "nabíjení" :-)

0 0
možnosti

Jediný pedál by byl nesmysl. Občas je třeba uvolnit nohu a v ten okamžik by auto začalo brzdit. Při náhlém uvolnění nejspíš tvrdě, jako při nouzovém brzdění. To by bylo nárazů zezadu. Navíc, při brzdění se člověk už jen setrvačností opírá o pedál, jak se hmota tlačí dopředu. Tady by došlo k tomu, že by řidič spíš ještě přidal plyn.

9 0
možnosti
Foto

Máte recht, na motorce přidáváte plyn "k sobě", když to s Vámi hodí, také přidáváte

0 0
možnosti

no bude to chtit chvili cviku, aby clovek ve zmatku a potrebe intenzivne brzdit neslapal na ten jeden pedal co tam je jako na brzdu :D

1 0
možnosti

Nikde jsem se v článku nedočetl zda cena od 730 000 Kč je už cena po aplikaci státní dotace na full hybrid a nebo zda je to plná cena bez dotace

0 0
možnosti

Hybrid je kombinace spalovacího motoru a elektromotoru. Full hybrid je co? Tohle je elektromobil.

0 0
možnosti

"Má jen jeden pedál" a "může fungovat v režimu jednoho pedálu" je dramaticky něco jiného. Naštěstí to někdo tady níže vysvětlil. Že by auto mělo jen jeden pedál je logicky nesmysl. Stačí se zamyslet nad tím, k čemu v jakých možných situacích se pedály používají.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...